Колко пари харчим при пазаруване и колко нерви

30.01.2009г. / 12 06ч.
Ивет Лолова
Колко пари харчим при пазаруване и колко нерви

Парите имат мерни единици, време е да сложат знак за измерване и на изразходените ни нерви. Например понякога пазарувам за 5 лв. и 0 “нерви”. Вчера обаче, сметката ми в магазина беше 25 лв. и 25 “нерви”.

Пазаруването се превръща в истинско предизвикателство за модерния човек – най-вече на хранителни стоки, защото от тях се нуждаем ежедневно. Да се чуди човек при тази голяма производствена и търговска конкуренция как фирмите си позволяват да предлагат на пазара некачествена стока, по рафтовете да стоят стари храни, а продавачът да се държи нелюбезно с теб. Вече започнах да попълвам личния си “черен списък” от малки магазинчета и големи вериги от магазини, в които никога повече няма да вляза.

Ето най-пресният случай: влизам в голям магазин. В началото са пазарските колички и входът към рафтовете. Но не мога да продължа, преди да си оставя багажа в специалните шкафчета, които са отдалечени на 30 метра и забутани в ъгъла. Добре, това го преглътнах. Получих ключ срещу депозит от 2 лв. Напазарувах. Платих. Поисках да върна ключа – оказа се, че мога да го върна само на касата, от която съм го получила. Потърсих с очи касиерката, но не я открих. Опитах се да си спомня от коя точно от десетината каси съм го взела – пак не успях. Потърсих помощ от персонала. Те най-нахално ми отговориха, че трябва да помня от коя каса съм взела ключа за шкафчето. В този момент отнякъде изникна познато лице – въпросната касиерка от “моята каса”. Най-накрая успях да върна заветния ключ и да си получа обратно двата лева.

Тази случка за сетен път ме убеди, че с хранителния бизнес се занимават хора непрофесионалисти, които изобщо не се интересуват от наглед съвсем “елементарни неща”. Аз не съм завършила маркетинг или психология, но ми се струва съвсем логично, че ако искаш бизнесът ти да върви, ще се поставиш на мястото на потребителя, защото “Клиентът винаги има право” и ако нещо не ми харесва във вашия магазин, утре ще отида в съседния.

* * *

Плодовете през януари 2009 г. – по-евтини?

Коментирай
2 rate up comment 0 rate down comment
Теди ( преди 12 години )
На госпожица Мелина, която твърди, че е на 10 години ще кажа само, че много от обслужващия персонал по магазините са хора не само учили, но и много по изучени може би от голяма част от клиентите... Ако *** те кара да учиш, за да не си продавачка в магазин то го прави, за да не си неука, но на всеки възрастен му е ясно, че едно е учението, а друго е реализацията, която на този етап в България е много трудно да осъществиш... Миличка, УЧИ! Пожелавам ти да нямаш съдбата на много обслужващ персонал и да се реализираш, но не забравяй, че един ден може и да си на тяхно място (продавач в магазин/сирвитьор в ресторант и т.н)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2 rate up comment 0 rate down comment
Теди ( преди 12 години )
Мила госпожо, вярно е , че на много места обслужването е много под нивото, което трябва да се предлага - обаче не съм съгласна с тази реплика която чувам почти навсякъде "Клиентът винаги има право".. Това е такова клише, че вече ми става лошо.. Още повече да не забравяме, че клиентът не е само един... Аз пък например съм възмутена как Той (клиента) се държи.. Случвало ми се е да стоя и да чакам защото някакъв клиент е решил, че има право за еди-какво си и не го интересува, че не е само той а след него чакат още хора (клиенти).. Еми извинявам се много ама ако всеки забравя от къде си е взел ключето аз колко трябва да чакам, за да им се обясни какви са правилата в дадено заведение или магази и т.н..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
Узунова ( преди 12 години )
На българския народ винаги му е писнало от всичко и всеки, понякога и от самия себе си, винаги се чувства измамен и излъган, все е в търсене на виновния за неговите несполуки.Мили хора, имаме достатъчно поводи да сме изнервени, но нужно ли е да сме винаги черногледи и крайни в мислите си. Живота е труден, но трябва ли да ходим из улиците с увиснали глави и оплакващи се от всичко. Докато се мръщим и мрънкаме, нищо няма да се оправи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
Узунова ( преди 12 години )
къде стоят количките или шкафчетата е последното нещо, за което трябва да се нервим, те са за наше улеснение, но въпреки това са малко встрани, за да може после спокойно да приберем покупките си без да ни пречат и ние да пречим на останалите клиенти. И ако се налага да помним от кого сме взели ключа ще го правим, в крайна сметка персонала се сблъсква на ден не само с един клиент и не е възможно да помни и това. А за да незабравим какво ще пазаруваме си правим списък вкъщи и спокойно си пазаруваме. Ще похарчим например 25 лева, но не и 25 нерви.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 1 rate down comment
melina ( преди 12 години )
az mislq che eprava ni e sme nai vajni nie klientite nezavisimo dali im haresva ili ne da sa uchili za da ne rabotqt takava rabota v koqto moje da gi komandori vseki i e mnogo neochtivo ako ti otvarnat taka-nauchete se da pomnite; az bih im otgovorila az sam uchila vie ne ste uchili i za tova nqmate pravo da mi govorite taka i rabotata vi ne e da si govorite s personala a e da pomagate na klientite zashtoto ne personala ti plashta zaplatata a dovolnite klienti.Taka che da si merqt prikazkite ochtivite prikazki da sa 1000km-vi a obidite-minus100
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
petq ( преди 12 години )
samo iskam da kaja na vsi4ki klienti,koito si mislqt 4e sa bogove ,4e dori da popadnat na dobro obslujvane pak nqma da sa dovolni..az li4no rabotq s klienti i ne mislq ,4e e normalno kato kaje6 na edin klet edno sarde4no -"dobar den",toi da ti otvarne s -"koe mu e dobroto"i da se namrasti vse edno az sam mu kriva ,4e ne mu e hubav denq,na obslujvastiq personal sasto ne mu e lesno ,povqrvaite mi...no vse oste imam nervi da se zanimavam s tova ,a i v momenta ne mislq ,4e moga da pravq drugo s tazi kriza....nadqvam se da imate vpredvid kazonoto ot men ,kogato sledvastiq pat vi pozdravqt lubezno ,a vie se napravite ,4e nisto ne e stanalo...i v kraina smetka se polu4ava taka ,4e klienta bil BOG ,,,a dali sastiqt tozi BOG ste se darji taka nevazpitano?tova vi pitam az...malko uvajenie trqbva da ima i ot dvete strani////bllagodarq za tarpenieto da pro4etete moeto mnemie..badete stastlivi....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
Nelly ( преди 12 години )
Bulgarite triabva da se nauchat da budat mnogo po-samouvereni i da si tursiat pravata . Az jiveia v USA i tuk vseki edin klient ot posledniat prosiak i alkoholik do nai-golemiat milioner se obslujvat ednakvo i ima ravni prava. Klientut e Bog i taka triabva da bude navsiakude po-sveta . No nie v BG sme tupkani tolkova dulgo , che niamame samochustvieto da otstoiavame pravata si . Ako e prekaleno stresovo da pazaruvate v niakoi glupav magazin , prosto izberete drug , ako prodavachkata stoi do vratata , pushi i vi gleda siakash i razvaliate kefa , ne stupvaite v tozi magazin poveche . Ta dano bulgarskite biznesmeni zapochnat da obuchavat personala si i da imat niakakvi iziskvania za kachestvoto na uslugata , koiato predlagat , ne samo krevatnite sposobnosti na momichetata...Oh , tolkova e jalko ... V USA ako ne si se usmihnal na klienta i ako ne si go pozdravil v purvite 2-3 minuti ot prestoiat mu v magazina si UVOLNEN nezabavno . I drug idva da raboti na tvoe miasto .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
вили ( преди 12 години )
Аз винаги си отварям очите на шест било за цена,марка и съответно качеството.Пазарувам от където ми е изгодно,а за лошото отношение да му мислят търговците,то друго няма да стане ама ше си загубят клиентите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
Ивет Лолова ( преди 12 години )
Вяра, вие май не сте схванали идеята. Не става дума да се движим повече, а за абсурдността на това, трябва да помним нещо, което не се налага и ако има недоволни клиенти, значи собственикът на магазина трябва нещо да промени. Не е хубаво да премълчаваме нещата, които не ни харесват, защото само ние самите можем да бъдем инициатори на промяната в обществото, в частност - в България. Освен това, тази статия е част от една поредица за бг магазините и абсурдите в тях, които продължаваме да търпим. Вижте също, ако желаете, първата статия: Лъжат ни със стари храни в LudiMladi.bg
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
Вяра ( преди 12 години )
както се вика - да ти имам проблема. иначе съвсем ще се обездвижим.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар