Маслините са изключително полезна храна. Обикновено се отделя повече внимание на полезните масла, които се извличат от тях, а именно зехтинът. Но това не означава, че самите маслини са по-малко полезни за здравето, напротив!

Има много причини да консумирате маслини и ние ще ви кажем за най-важните от тях!

Сърдечносъдова система

Маслините съдържат изключително мощни антиоксиданти. Те са особено полезни за сърдечносъдовата система, защото пречистват кръвоносните съдове от холестеролни натрупвания, криещи опасност от повишаване на кръвното налягане и инфаркт.

Маслините съдържат възможно най-полезните мазнини – мононенаситените, които предпазват от атеросклероза и увеличават добрия холестерол.

Отслабване

Когато хората чуят за мазнини си представят вредни вещества, които ги карат да пълнеят. Това не е така с всички мазнини. Мононенаситените мазнини ни карат да отслабваме. Те са основна градивна единица на клетъчната стена и са жизненонеобходими.

Тези полезни мазнини намаляват инсулиновата резистентност, редуцират коремните мазнини, а с тях и цялостното тегло.

Превенция на рака

Маслините са много добър помощник в борбата с рака, както и в превантивните мерки срещу възникването му. Това е така, благодарение на антиоксидантите, които се съдържат в големи количества в тях.

Маслините намаляват оксидативния стрес в клетките, което от своя страна намалява хроничното възпаление – основа за развитие на злокачествени изменения в клетката.

Черните маслини са източник на витамин Е, който има огромни сили срещу свободните радикали в тялото.

Намаляват болката

Зелените маслини и маслините от сорта каламата имат много силни противовъзпалителни и антисептични свойства. Те действат почти като природен ибупрофен, който знаем е от групата на нестероидните противовъзпалителни средства.

Поради тези си свойства маслините намаляват болката и възпалението.

Здрава коса и кожа

Черните маслини са богати на антиоксиданти, които хидратират, подхранват и предпазват кожата и косата от редица вредни влияния. Главен герой в борбата за красиви коса и кожа е витамин Е. Той доказано защитава кожата и косата от ултравиолетовите лъчи, предизвикващи преждевременно стареене и злокачествено изменение.

Намаляват алергиите

Маслините са хипоалергенна храна. Те намаляват симптомите на алергични реакции поради противовъзпалителните си свойства. Освен това те подобряват циркулацията на кръвта и помагат за намаляване на последиците от заболявания като астмата.

Още по темата

За здрав храносмилателен тракт

Консумацията на маслини предпазва от рак на дебелото черво. Те спомагат за подобряване на перисталтиката на червата, което премахва запека и разстройството.

Маслините имат благоприятен ефект и при хора с язва, гастрит и колит.

Добър източник на желязо

Маслините са много подходящи за хора, страдащи от анемия и дефицит на желязо, тъй като съдържат доста добри количества от важния елемент. С доставянето на желязо в организма, маслините ви осигуряват и порядъчно количество енергия.

Маслините са богати още на карнитин – неесенциална аминокиселина, важна за усвояване на мазнините. Тя е полезна и за работата на имунната система.

Здрави очи

Една чаша маслини съдържа 10% от необходимата препоръчителна доза витамин А, който всеки човек трябва да приема, ако иска очите му да са здрави. Витамин А предпазва ретината от дегенерация, подобрява светлочувствителността на окото и намалява риска от поява на заболявания на окото, свързани с възрастта.