Магнезият е един от най-важните минерали за нашето здраве. Препоръчваният дневен прием е между 320 и 400 милиграма на ден. Магнезият участва в над 300 биохимични телесни реакции, сред които:

  • Поддържа здрава имунна система
  • Регулира пулса
  • Укрепва костите
  • Спомага за синтеза на енергия
  • Регулира кръвната захар

Също така минералът предпазва мозъка, като потиска отговора на стреса и подпомага правилното функциониране на невротрансмитерите.

10 много богати на магнезий храни

Приемате ли достатъчно магнезий всеки ден? Някои от симптомите на дефицит на този елемент включват:

  • Имате проблеми със съня
  • Раздразнителни сте и то често без причина
  • Имате чувствителност към шума край вас
  • Постоянно се усещате угрижени, депресирани или неспокойни
  • Страдате от мускулни спазми, потрепвания
  • Страдате от слаби кости или остеопороза

Знаете ли, че може да си приготвяте всеки ден у дома вкусна магнезиева напитка, която ще намали риска от дефицит на минерала (тази напитка не замества препоръчваните от лекар хранителни добавки с магнезий). Освен това, тя е подходяща и за диетични режими на хранене.

Още по темата

Вижте кои съставки са ви необходими, за да си я приготвите, както и приблизителното съдържание в тях на магнезий:

  • 1 чаша зеле кейл или спанак (157 мг)
  • 1 банан (32 мг)
  • Супена лъжица натурално какао на прах (27 мг)
  • Чаена лъжичка мед (1 мг)
  • 1 лъжица протеин на прах – по желание, може и да не го добавяте
  • 1 чаша неподсладено бадемово мляко (17 мг)

Всички съставки се комбинират в блендер и се смилат до перфектна гладкост. Може да я консумирате всеки ден за повече енергия, здраве, дори може да заместите хранене или да я пиете между храненията, ако сте много гладни.