Имунната система е нашият защитник от атаките на външните микроорганизми, вируси, патогени, бактерии. Тя ни предпазва от инфекции, различни заболявания, дори образуване на ракови клетки. Тя има множество ценни функции, без които организмът ни не би могъл да просъществува. Затова трябва да я пазим и да се грижим за имунитета си. Не можем да разчитаме имунната ни система да работи добре, ако не полагаме нужните грижи за нея.

Грешки, които отслабват имунната система

За да подсилите функциите на имунната система в сезона на вирусните инфекции и настинките е добре да включите някои полезни практики в ежедневието си. Ето кои са те.

Наспивайте се

Трудно е да си набавяте нужната доза сън в забързаното ежедневие, в което стресът е в излишък, а времето не стига за всичко, което искате да свършите. Въпреки това е от изключително голямо значение да положите усилия да спите достатъчно. Пълноценният, продължителен сън, който се случва по едно и също време на денонощието, е важен за добрите имунни защити.

Повече растителни храни в диетата

Балансираната диета със здравословно влияние върху имунитета и организма трябва да съдържа изобилие от зеленчуци, плодове, богати на фибри продукти. Растителните храни са чудесен източник на витамин В12, калций, желязо, цинк, йод, от които имунната система се нуждае. Колкото по-разнообразно е менюто ви откъм растителни храни, толкова по-голямо изобилие от ценните за имунната система вещества ще получи организмът ви.

3 вида храни и напитки, които потискат имунната система

Тренирайте редовно

Редовната физическа активност подобрява множество показатели в организма. Тя има положителен ефект и върху имунната система. Ако тренирате редовно, движите се активно и се изпотявате минимум по 3 пъти в седмицата, това ще повиши ефективността на имунната система и съпротивителните сили на организма.

Още по темата

Намаляване на стреса

Стресът причинява спад в имунните защити и намалява шансовете ви за добро здраве в дългосрочен план. Високите нива на хроничен стрес отслабват имунната система и правят организма уязвим към различни инфекции и заболявания. За да намалите стреса, определете неговите причинители, след това ги елиминирайте или ги сведете до минимум, доколкото е възможно. Спортувайте, радвайте се на хобитата си, хранете се здравословно. Тези практики също намаляват стреса.

Селен за силен имунитет и още ползи за здравето

Поддържайте здравословно тегло

Наднорменото и поднорменото тегло са двата типа отклонения от оптималното тегло, които имат своите потенциални рискове за здравето. И двата вида отклонения от нормалното тегло могат да затруднят имунната система в извършването на всичките ѝ функции. Поддържайте оптимално тегло. Следете нивата на триглицеридите и холестерола, кръвната захар и инсулина в кръвта си.

Снимка: iStock