Здраве и красота

Стартира Национална информационна кампания за здраво сърце

21.04.2008г. / 15 58ч.
Аз жената
Стартира Национална информационна кампания за здраво сърце

Деца, звезди и лекари ще създадат уникален наръчник за родители със съвети за здраво сърце.

Вчера, 21 април 2008 г., се състоя Нетрадиционна пресконференция, на която малчугани даваха съвети на родителите си как да се грижат за своето сърце. Пресконференцията даде началото на Национална информационна кампания за здраво сърце “Чистосърдечно от Savex”. На пресконференцията лицата на кампанията Маргарита Хранова и Стефания Колева съвместно с Председателя на националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България д-р Любомир Киров помогнаха на малките водещи Калоян и Ивон да алармират българските жени за заплахите от сърдечносъдови заболявания. Деца, звезди и лекари нарисуваха първата рисунка в детски конкурс на тема “От сърце за моето семейство”, благодарение на който през месец юли 2008 г. ще се появи първият по рода си нарисуван от деца наръчник, съдържащ съвети към родителите как да се грижат за сърцето си.

“Доскоро мъжете бяха засегнати от сърдечносъдовите заболявания по-често отколкото жените, но вече не е така. Социалните промени и женската еманципация водят до увеличаването на стреса и другите рискови фактори за сърдечносъдови заболявания при нежния пол. Европейските статистики сочат, че при жените вероятността да получат инфаркт или инсулт се изравнява с тази при мъжете. Това е причината националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България да подкрепи инициативата и заедно да се отдадем на целите на тази кампания – да информираме българските жени и семейства за основните рискови фактори, които водят до тежката сърдечно-съдова статистика, и да ги мотивираме да ги намалят”, заяви д-р Любомир Киров.

Националната информационна кампания за здраво сърце цели да повлияе на нагласите на българските жени с нестандартни инициативи. “Философията на Savex се гради на грижата за цялото семейство, затова ще се борим срещу шокиращите данни с позитивизъм и най-нежните средства – любовта на нашите деца”, заяви Милена Атанасова, представител на екипа на Savex. “Никоя майка не пести силите си в грижа за децата си. Ако приемем грижата за сърцето си като начин да показваме обичта си към семейството, то намаляването на рисковите фактори за сърдечносъдови заболявания никога няма да ни затрудни”, добавиха Маргарита Хранова и Стефания Колева, посланици на кампанията.

В атрактивния конкурс могат да участват всички деца от 3 до 12 г., изпратили своите творби до 6 юни на адрес: гр. София 1606, ул. “Люлин планина” 33А, ет. 5, за конкурса “От сърце за моето семейство”. От всички участвали ще бъдат избрани двайсет от най-вълнуващите рисунки, които да формират уникалния наръчник и да напомнят на възрастните в цялата страна призива на кампанията – За да са щастливи децата ни, трябва да имат здрави родители. Благодарение на популярния продукт, наръчникът ще бъде разпространен в много магазини в страната, където всеки отговорен за своето здраве, ще може да го получи безплатно.

Освен детския конкурс, в кампанията са планирани интересни инициативи на открито, които ще покажат на родителите как най-лесно могат да намалят рисковите фактори и да обичат сърцето си, както обичат семейството си.

* * *

Звезди и лекари мерят кръвно в кампания за здраво сърце
Нагласите и поведението при сърдечносъдови заболявания

Коментирай