Знаете ли, че мозъкът на човек през повече от 50% от времето е в „режим по подразбиране“? Този режим по подразбиране създава неутрални или отрицателни мисли. Токсичните мисли са част от живота ни, но те определено пречат на щастието ни.

Вижте 7 токсични модела на мислене, които са общи за много хора.

„Аз съм загубеняк.“

Колко често се съмнявате в собствените си възможности? Чувството, че сте недостойни за тази работа, връзка и т. н., само накърнява способността ви да функционирате като нормален индивид. Разрушителните и самоограничаващи вярвания за себе си, могат да доведат до появата на безпокойство, депресия.

„Някой друг ще се погрижи за мен.“

Всеки от нас е изпадал в затруднение или има поне един познат, който чака някой друг да се появи и да оправи всички недоразумения в живота му. Тези токсични мисли ни поставят в ситуации на бездействие, чакайки да бъдем зависими от някого. А ако дълго време никой не се появи в живота ви, а ако той или тя се възползват от вашата уязвимост?

4 неща, които ви правят непривлекателни

„Аз съм винаги прав“.

Хората, които настояват, че са прави винаги и за всичко, рискуват да живеят в застой, без реален шанс да постигнат напредък. Освен това, подобни токсични мисли могат да отдалечат хората от вас.

„Ще го направя утре.“

Ще го направите утре? Или утре ще стане за следващата седмица, следващия месец или никога? Каквото и да решите, знайте, че отлагането само предизвиква ненужен стрес, тревожност.

5 мантри за щастие

„Ще бъда щастлив, когато ...“

Се влюбите, забогатеете, намерите си нова работа, изплатите кредита и т. н. Проучвания показват, че щастието не зависи от доходите, образованието или кариерата. Също така, щастието е живот, прекаран във време, в което полагаме усилия за постигането на нашата цел, радвайки се на настоящия момент.

Още по темата

„Ще се опитам.“

Може би искате да кажете „Ще направя всичко възможно.“ Независимо дали го осъзнавате или не, тези разрушителни мисли няма да ви мотивират да постигнете целите си. Затова мислете, че се ангажирате сериозно с това да промените желаното „Ще направя всичко възможно да постигна по-добри резултати, да се храня здравословно“ и т. н. Мислете така, сякаш вече ви се случват хубавите неща.

„Не мога да го направя.“

Грешките са част от живота на всеки от нас. Очакваме винаги да бъдем съвършени, страхуваме се от нови грешки, рискове, в нас се формира ниско самочувствие... Докато тези токсични мисли са в съзнанието ви, няма да можете да постигнете много от нещата, които желаете.

Когато имате негативни мисли си припомнете:

Миналото не е по-силно от вас и няма да разруши настоящето ви.

Щастието ще се появи на пътя ви, само не спирайте да се движите напред.

Когато виждате сенки, то е защото светлината е зад вас.

Ако хората, с които сте заобиколени ви карат да се чувствате зле, демотивирани, време е да смените социалните си контакти.

Никога няма да бъдете свободни, ако не се измъкнете от капана на вашите негативни мисли.

Не взимайте решения, когато сте ядосани или тъжни.