Изследване на британския пазар на масовите комуникации преобръща устойчивите представи за потребителите на мрежата с главата надолу. Освен това свидетелства, че хората са започнали да прекарват повече време в Интернет и благодарение на мобилните си телефони.
В световната мрежа се появяват все повече нови ресурси, специално ориентирани към тийнейджърките. Едни от най-популярните категории сайтове сред подобни потребители са тези за общуване, с чиято помощ вечер могат да продължат да обменят училищни сплетни от домовете си.
Проучване на Ofcom показва също, че за децата е станало по-лесно да прекарват значителна част от живота си в мрежата. Всяко шесто хлапе между 13 и 15 години разполага с уебкамера. Мобилните телефони са разпространени още по-широко. Такива притежават 75 на сто от децата до 11 години, както и собствен телевизор, и приставка за игри. В изследването се акцентира върху обстоятелството, че децата често ползват различни медии едновременно – например прекарват времето си в Интернет, като гледат и телевизор. Те се задържат по-продължително в световната електронна мрежа (средно по два часа на ден) за сметка на отказа от традиционните средства за масова информация. Намалял е и интересът към компютърните игри и използването на DVD-плейърите.
Любопитното обаче е, че всеки шести човек над 65 години използва световната мрежа за търсене на новини и местна информация. Както е логично да се предположи, пенсионерите са усвоили Интернет по-късно, точно както и мобилните телефони и цифровата телевизия. Но пък те разполагат с доста повече свободно време. В сравнение с 42-та часа, които възрастните прекарват в световната мрежа месечно, 25-те часа при подрастващите изглеждат незначителен показател.