Свободно време

Четирима приятели, един преход и смъртоносни ледове в хитовия шведски трилър „По ръба“

Тръгват четирима. Само един ще се върне жив

01.05.2024г. / 05 00ч.
Михаела Лазарова
Корица: ЕМАС

Корица: ЕМАС

„Какво ужасно негостоприемно място.“ – промълвява Ана, главната героиня в психологическия трилър „По ръба“, който ни отвежда насред ледовете на величествения, но и ужасяващ Национален парк „Сарек“ в Швеция. Две двойки тръгват на опасен преход в шведския бестселър, повече от подходящ за феновете на Рут Уеър и Луси Фоли, и вече по книжарниците с логото на издателство „Емас“.

По ръба“ е едва първият роман на сценариста Улф Квенслер, а се превърна в един от безапелационните трилър фаворити, излезли от Скандинавието през последните две години – правата са продадени в 20 държави и вече е международен хит. Донесе му престижната награда за дебют на годината от Шведската академия на криминалните автори и номинация за роман на годината на Швеция. „Квенслер поднася приковаващ първи роман, психологически трилър с болезнено напрежение и неочакван край. Майсторски.“, казват от френския La République, а родните читатели могат да му се насладят в превод на Ева Кънева и с корица на Живко Петров.

„По ръба“ има всичко необходимо за един пристрастяващ трилър – напрегната обстановка, съмнителни обстоятелства и герои, на които не знаеш дали можеш да се довериш.

За книгата:

Уморена от напрегнатата си работа, младата адвокатка Ана очаква с нетърпение да разпусне по време на ежегодния планински излет в компанията на годеника си Хенрик и общата им приятелка Милена. Този път обаче Милена настоява да вземат и новото ѝ гадже – Якоб. Добър познавач на шведските планини, Якоб убеждава компанията да се отправят към Националния парк „Сарек“ в Лапландия, отвъд Северния полярен кръг. Защото, твърди Якоб, „който не е ходил в „Сарек“, въобще не е бил на планина“.

Речено-сторено. Четиримата се отправят към прочутия с красивата си природа „Сарек“. А той ги посреща с непристъпни върхове, ледници и буйни реки. Цивилизацията остава далече зад гърба им. В „Сарек“ липсва туристическа маркировка. Мобилните телефони нямат обхват, а най-близката хижа е на десетки километри. Якоб предвожда групата и сякаш нарочно избира най-стръмните склонове, най-хлъзгавите скали и най-труднодостъпните места за бивакуване. И това далеч не е единственият тревожен сигнал в поведението му. Потисната от властния му нрав, в негово присъствие Милена се превръща в послушна кукла на конци, а Хенрик губи мъжкото си самочувствие. Отгоре на всичко Ана не може да се отърве от чувството, че Якоб ѝ е познат отнякъде…

Ледникови пукнатини, скални ръбове, снежни бури – „Сарек“ се оказва далеч от представата за безметежна ваканция сред природата.

За автора:

Улф Квенслер дълги години работи като режисьор и сценарист и умее да създава заплетени сюжети, въпреки че това е едва дебютният му роман. Самият той също е преминал през „Сарек“ и знае как една кратка снежна виелица може да изтрие всички следи и колко по-трудно е продължаването, когато целия си мокър до кости. Квенслер представя не особено гостоприемна среда, но понякога слънцето пробива тази мрачна история и на читателя му е позволено да се полюбува на красотата и величествеността на природата на Национален парк „Сарек“.

Коментирай