В забързаното ежедневие много родители споделят, че не прекарват достатъчно време със своите деца. Активностите са добър начин да бъдете с тях и да се забавлявате. Една активност, особено полезна за физическото и емоционално здраве, както на възрастните, така и на децата е йогата.

Йогата помага за елиминиране на стреса, подобрява стойката, координацията, подобрява дисциплината, циркулацията на кръвта в тялото и други. Как да практикувате йога у дома с децата? Изберете тихо и спокойно място, където да разположите вашите постелки за йога.

Във всяка поза трябва да се опитате да се задържате между 8 и 15 секунди. Времето трябва да се увеличава постепенно. Преди йога е добре да хапвате по-лека храна. Ето и няколко предложения за лесни и забавни йога пози от книгата „The ABCs of Yoga for Kids“.

Поза „Бретцел“

Седейки с кръстосани крака, тялото се извърта на една страна. Едната ръка се поставя на коляното, а другата минава отзад. Дишането е бавно и дълбоко. Брои се бавно до осем и след това се преминава на другата страна.

Следващата поза е една от най-лесните за изпълнение. Краката са кръстосани. Дланите са поставени върху колената и са обърнати нагоре. Дишането е бавно и дълбоко. Затворете очите и медитирайте, изключвайки всеки външен шум.

Поза „Кобра“

В тази поза се ляга по корем, като ръцете са свити и поставени на пода. Повдигането е бавно и внимателно, като краката трябва да останат изпънати назад.

Поза „Слон“

Заема се изправено положение. След това тялото се сгъва бавно надолу, като гърбът остава леко извит. Ръцете са отпуснати пред тялото и събрани, като се люлеят плавно наляво-надясно.

Поза „Видра“

За да се изпълни тази йога поза се ляга отново по корем. Повдигането става бавно, с помощта на ръцете. Гръдният кош е добре повдигнат, главата също.

Поза „Лъв“


За тази йога поза най-напред се застава на колене, а след това се сяда на дупето. Ръцете са подпрени на пода, а тялото е леко изнесено напред.

Още по темата

Брои се бавно до три, след което тялото се изнася напред като ревящ лъв.

Поза „Мида“

Седнете удобно на пода, като се опитате да съберете стъпалата. Ръцете се плъзват под колената и обгръщат глезените. Всичко става бавно и с дълбоки вдишвания и издишвания. Главата се разполага между краката.

Снимки: pinterest