Храненето по време на бременността е важно за здравето на майката и бебето. Както има продукти, на които трябва да се набляга по време на бременността, така има и такива, които трябва да бъдат избягвани, дори изключвани, докато сте бременна. Кои са те?

Меки сирена

Меките сирена може да са ви любими, но ако сте бременна трябва да се въздържате от консумацията им. Те са неузрели и с по-слаба киселинност от твърдите узрели сирена, което ги прави точната среда за развитие на болестотворни бактерии. Избягвайте и синьо сирене.

Можете да ги консумирате, ако са преминали стабилна термична обработка.

Пастет

Пастетът е другият продукт, който трябва да се избягва по време на бременност. Особено внимание обърнете на пастет от черен дроб и сурова риба, най-вече сьомга. Не консумирайте сурови и полусурови разядки с пастет или тартар. Допуска се единствено, ако пастетът е пастьоризиран и е опакован по определените стандарти.

Храни, богати на протеини, подходящи за бременни

Черен дроб

Като цяло черният дроб не е препоръчителна храна през бременността. Избягвайте продукти, приготвени с него като суровина. Те могат да съдържат прекалени количества витамин А, които потенциално причиняват вродени дефекти. Ето защо бременните жени често биват съветвани да избягват черен дроб и други продукти, съдържащи витамин А като масло от треска, масло от черен дроб, рибено масло.

Важно е да се отбележи обаче, че има разлика между животинския витамин А и растителния. Растителният витамин А е бета-каротин, който е препоръчителен при бременни жени, най-вече с многоплодна бременност или при бременности, настъпили скоро една след друга.

Сурови зеленчукови кълнове и бобови зърна

Трябва да сте много внимателни с бобовите зърна, репичките, суровите кълнове, защото те могат да носят бактериите на салмонелата и листерията. Щателното измиване на тези продукти, както и моменталното измиване на ръцете с антибактериален сапун след това е задължително.

Сурови и рохки яйца

Полусуровите яйца не са препоръчителни по време на бременността заради потенциалната опасност от салмонела, която носят. Яйцето трябва да е твърдо сварено, за да сте сигурни, че можете да го изядете.

Хранене в началото на бременността

Още по темата

Кисело мляко

Тъй като киселото мляко съдържа живи бактерии е добре да се посъветвате с лекаря си преди да решите дали да го консумирате. То има и своите невероятно полезни качества и затова пълното му изключване не е най-доброто нещо. Важно е млякото да е пастьоризирано.

Фъстъци

Фъстъците са често срещан алерген. Те могат да предизвикат астма, екзема, сенна хрема, прояви на хранителна алергия с обриви и задух.

Сладолед

В сладоледа също биха могли да се открият непастьоризирани яйчени заместители и млечни продукти. Ето защо той би могъл да представлява потенциална опасност по време на бременността.

Снимка: unsplash