Бременната жена има нужда от разнообразна храна в дневното си меню, за да може бебето да расте здраво и силно! Фибрите са изключително полезни и важни за здравословната диета. Затова е добре да ги приемате редовно.

Ето някои особено богати на фибри храни, подходящи за консумиране по време на бременност:

Бадеми

Бадемите са богати на витамин E, калций, магнезий, калий, цинк, желязо, мононенаситени мазнини. Те са една чудесна суперхрана и много богат източник на фибри, особено важни за диетата. Няколко бадема на ден осигуряват около 3-4 грама фибри, което се равнява на една средно голяма ябълка. Можете да използвате бадемите като добавка в салати, дресинги или в суров вид.

Боб

Що се отнася до фибрите, бобовите зърна са на едно от първите места по съдържание на полезните влакна. Това се отнася и за лещата, граха, зеления фасул, изобщо всички бобови култури. Те са богати на естествено разтворими фибри, важни за организма. Изследванията показват, че тези фибри намаляват нивата на кръвната захар, което е важно за предпазване от гестационен диабет.

Броколи

Освен фибри, те съдържат и витамин C, фолиева киселина, желязо, калций и бета-каротин, които са изключително полезни за развитието на плода.

Сушени сливи

Само една сушена слива ви носи приблизително 3 грама фибри, което си е истински рекорд! Препоръчително е да ги приемате още в пренаталния период, за да сте сигурни, че тялото ви е добре подготвено за бременността.

Тиква

В около половин чаша тиква се съдържат 3,6 грама фибри. Други важни хранителни вещества в тиквата са бета-каротин, витамин E и B6, фолиева киселина, желязо и магнезий.

Круши

Любими на всички със сладостта си, крушите освен прекрасен десерт, са и богат източник на фибри и фолиева киселина. В една малка круша се съдържат 4,3 грама фибри, които обогатяват допълнително дневното меню. Съдържат още витамин C и калий.