Памела Андерсън бе специален гост на ревюто на Valentino в Париж . Снимка: Getty
Всеки има моменти, в които търси светлината, за да излезе от сложна ситуация, в която се намира. Модата може да е нашето спасение, когато става въпрос да се вдъхновим, но и да преоткрием себе си.
Седмицата на модата в Париж, която приключи, се нуждаеше от светлината на Алесандро Микеле – творческият директор на Valentino. Колекцията му за италианската модна къща за пролет/лято 2026 показа как светулките, освен пеперудите, биха могли да намерят своето място в модата.
Вдъхновението за светулките обаче не е случайно. За Микеле това е вече покойният италиански режисьор и писател Пиер Паоло Пазолини. През 1975 година той публикува писмо, което пише до свой приятел. Писмото е написано по време на Втората световна война през 1941 година. Ето какво тогава пише Пазолини: „В нощта, за която ви разказах, видяхме огромно количество светулки.“
През 1975 година Пазолини публикува творбата си, озаглавена „Светулки“, която символизира намирането на светлината в най-мрачните времена.
И колекцията на Алесандро Микеле е озаглавена „Светулки“.
Снимка: Getty
Мигащи светлини, които имитират трептенето на тези нежни създания, на фона на гласа на невероятната Памела Андерсън, която четеше бележките на дизайнера относно неговата колекция.
Колекцията от 80 визии демонстрираше смесица от текстури и съпоставки, чрез дантела, тюл, пайети и мъниста, както и копринени тъкани, които осветяваха слабо осветеното пространство. Живи цветни акценти и флорални украшения носеха усещане за удоволствие, докато ефектни колиета и лъскави материи, разнасяха разкош.
През годините, работейки за Fendi, Gucci и сега за Valentino, Мишел е изградил силна връзка със знаменитости. Той не просто ги облича, често си сътрудничи с тях, черпи вдъхновение от тях и се отнася към тях като към музи.