Физическата активност е много важна за здравето, както физическото, така и психическото. Невинаги остава време за упражнения, пък и невинаги човек има сили, енергия и мотивация да посещава редовно фитнес салона.

Не е нужно да правите нещо, което не ви е приятно. Можете да изберете друг спорт, който да ви носи удоволствие, но и да се отразява добре на здравето ви. Един такъв спорт е карането на колело.

Защо си заслужава да изберете колоезденето като своя любима физическа активност?

Карането на колело подобрява сърдечносъдовото здраве

Кардио тренировките са един от най-полезните начини за подобряване работата на сърдечносъдовата система. Карането на колело е вид кардио тренировка и това го прави идеално за поддържане на здравословните показатели на сърцето, кръвоносната система и понижаване риска от заболявания в тази област.

Колоезденето е прекрасно и за психичното здраве

Според редица изследвания, карането на колело има много ползи и за психичното здраве, тъй като при този вид физическа активност се отделят вещества, имащи антидепресивен ефект. Това намалява нивата на стрес в организма, понижавайки кортизола.

Карането на колело подобрява креативността

Колкото по-здрава е нервната система, толкова повече мозъкът се фокусира към полезни дейности. Когато организмът е освободен от стреса и човек е в мир с тялото си е по-лесно да насочи енергията си към усъвършенстване на креативността си.

Карането на колело ще ви помогне в работата и личния живот като подобри значително мисловната дейност на мозъка, паметовите способности и креативността.

Колоезденето подобрява съня

Заседналият начин на живот се отразява негативно на съня. При обездвижване в тялото не се отделят необходимите за здрав сън вещества. Карането на колело противодейства на тези вредни механизми и е добър начин за справяне с безсънието.

Още по темата

Карането на колело подмладява

Редовното каране на колело прави кожата по-здрава, по-мека и по-еластична, тъй като потиска процесите на стареене в клетките. Чрез подобряването на кръвообращението клетките имат възможността да бъдат по-качествено подхранени с кислород, което потиска стареещите окислителни процеси.

Карането на колело подобрява храносмилателната система

Работата на червата, черния дроб, жлъчката и панкреаса значително се подобрява при редовно каране на колело. По този начин хранителните вещества се разграждат правилно, от което само можете да се възползвате. Метаболизмът се ускорява и процесите на оптимизиране на теглото се задвижват.

Карането на колело ще ви направи по-щастливи

Тъй като карането на колело е приятно занимание, което можете да вършите в компанията на приятелите или семейството, то провокира освобождаването на хормони на щастието. Пък и физическата активност сама по себе си стимулира секрецията на тези хормони. 30-минутно каране на колело на ден е най-доброто, което можете да направите за организма си!

Снимки: iStock