Семейство

Компас в езиковата джунгла - 2

20.09.2004г. / 00 00ч.
Аз жената
Компас в езиковата джунгла - 2

Учим по-добре, ако се чувстваме добре – колкото е по-жив един урок, колкото по-занимателен е учителят, толкова по-интересно ще му стане на едно дете и любопитно в същото време да се запознае и овладее чуждия език.

Някои ще кажат: учителите трябва да са истински факири или Клоуни, може би. Защо не . Да владееш перфектно език не означава, че можеш да го ПРЕ-ПО-ДА-ВАШ! Трябва да си малко и артист пред много взискателна публика.

Къде все пак да заведа детето си да изучава чужд език, дали да се доверя на редовните часове в училище или да потърся най-удачното място за моето генийче?

По какви критерии да изберем нашия компас в езиковата джунгла?
1. всичко започва от рекламата или препоръката, но дали да й се доверим или да потърсим сами информация.
2. И ето я вашата цел, вашия компас: школа, училище за изучаване на чужди езици: за да сте сигурни, идете там, накъдето сте се насочили и разпитайте за всички условия.
3. Кои по-точно, ще се запитате, ще ви помогнем:
А) Първо, задължително се поинтересувайте за броя ученици в група (нашата препоръка – 8, но не повече от 12 чифта уши и очи наведнъж).
Б) Второ, броят учебни часове на седмица и през годината. Нашата препоръка: не залитайте по предложения за ИНТЕНЗИВНО ИЗУЧАВАНЕ НА ЕЗИК при деца – това е почти неосъществимо! Не забравяйте, че децата запомнят бързо, но и забравят бързо.
В) Разгледайте учебните зали – обстановката е много важна за да може ученикът да се чувства комфортно, а защо не и релаксиращо. Залите трябва да бъдат достатъчно просторни и светли. Ако на стените видите учебни постери, това е още едно предимство, защото те въздействат на зрителната памет на децата.
Г) Запознайте се с евентуалния учител на вашето дете – нека интуицията на родител ви подскаже, дали този човек ще успее да възбуди интереса у детето и да го научи; ваше право е да разпитате учителя за неговия опит.
D) Учебните материали: помнете, че учителят е водещ, а учебните материали са само средство за постигане на успеха, но и те не са за подценяване. Разпитайте, какво е предимството на предложената учебна система, какво още ще се подсигури за да възбуди интереса у детето: видео програми, мултимедия, езикови олимпиади, автентични материали(периодични езикови списания), библиотека, екскурзии, езикови лагери и т. н.
Една съществена забележка: ако ви предложат ксерокопирани учебници, въпреки, че ще ви излезе по-евтино – не се хващайте! Изобилието на цветове, което предлага оригиналния учебник, стимулира по особен начин мозъчната активност у детето. И още нещо много важно: Една реномирана езикова школа или училище не би си позволила подобно нещо, и в крайна сметка – това е нарушаване на авторските права на издателя.
Е) И последно – търсете и обратната връзка: попитайте как се осъществява контрола на знанията, не избягвайте контакти с учителя, неговото мнение и препоръки. Но не очаквайте само похвали, приемете, че всяко дете различно възприема новата информация, а това предполага търпение и доверие към избраната от вас школа.

Нашата препоръка: все пак проявявайте и вие интерес към обучението на детето, не считайте, че щом сте си платили детето няма нужда и от вашата съпричастност. Подсигурете му интересни книжки, списания, видео касети на съответния език.

Коментирай