Кърменето е важен и специален момент както за майката, така и за бебето й. Има много митове свързани с него, които често пречат. Вижте 5 от тях.

Мит 1: Докато кърмите не бива да консумирате брюкселско зеле, зеле, чесън, портокали, защото бебето ви може да получи газове или киселини.

Когато стомахът ви усвоява тези храни, при вас могат да се появят газове или стомашни киселини, но няма как тези неразположения да се прехвърлят върху вашето бебе. Кърмата ви се обогатява с хранителни вещества от кръвта, но газовете и киселините няма как да бъдат прехвърлени към бебето.

Най-често бебетата развиват чувствителност към млечни и пшенични продукти, които майката е консумирала. Ако консумирате по-ароматни храни, вашата кърма може да поеме повече вкус от тях.

Кърмените бебета са изложени на по-голямо разнообразие от аромати и изследователи смятат, че това може да ги направи по-отворени към нови храни в процеса на растежа им.

Мит 2: Кърмещите майки не бива да консумират риба.

Рибите могат да бъдат важен източник на незаменими мастни киселини, които са полезни както за вас, така и за бебето ви. Добре е да избягвате риби с високо съдържание на живак като скумрия, акула, риба меч. Вместо това хапвайте сардини, сьомга, херинга.

Мит 3: Ако пия чаша вино или бира, трябва да изцедя кърмата си.

Приемът на алкохол от време на време няма да навреди на вашето бебе. Алкохолът преминава в млякото ви, точно както и в кръвта ви. Така че, ако чувствате ефектите на алкохола, няма нужда да изцеждате млякото си преди храненето на бебето.

На вашето тяло му е нужно около 2 до 3 часа, за да метаболизира алкохола. Затова, за да сте сигурни, че в млякото ви няма алкохол, изчакайте този интервал от време преди следващото хранене на бебето.

Мит 4: Кърменето е болезнено.

В първите дни на кърменето дискомфортът е нещо нормално, но болката е знак, че бебето ви не се позиционира правилно върху гърдата ви. То трябва да засуче не само зърното ви. Устичката на бебето трябва да е широко отворена, за да дърпа зърното и гърдата достатъчно добре.

Така използвайки челюстта и езичето си, то стимулира гърдата да отделя мляко. Опитайте се да поддържате бебето в една позиция по време на хранене. С малко време и търпение кърменето ще се превърне в специален за вас момент.

Още по темата

Мит 5: Не мога да започна диета, тъй като кърмя.

Много майки се разделят с излишното тегло по време на кърмаческия период. По време на бременността, тялото ви съхранява допълнителни мазнини за подпомагане на производството на кърма.

Когато родите може да се наложи да приемете няколко допълнителни калории за поддържането на качествена кърма, но това в никакъв случай не означава, че трябва да преяждате. Ако нормално сте консумирали по 2000-2200 калории на ден, докато кърмите може да продължите с този калориен прием.

Това ще бъде достатъчно за производството на кърмата. Най-важно е да обърнете внимание на храните, които ще включите в дневното си меню.

Снимка: Thinkstock