Научно изследване показва, че добрите нива на магнезий в организма могат да ни помогнат да стопим мазнините в тялото си. И обратно, неговият дефицит би могъл да повлияе на процеса на отслабване.

Още по темата

Освен това занижените нива на магнезий в организма се отразяват на състоянието на мускулите, костите, ноктите. На ден трябва да приемаме от 300 до 1000 мг магнезий. (препоръчителен прием за възрастни).

В тялото ни магнезият е част от структурата на костите (около 60%) и мускулите ( около 25%). Както останалите елементи, важни за нашето здраве ( калций, фосфор, натрий, калий) и магнезият трябва да бъде в норма, за да се радваме на добро здраве и фигура. Участва в метаболитните процеси, което го прави важен, когато искаме да отслабнем.

Магнезият участва в процес, в който инсулинът помага на клетките да превърнат глюкозата в енергия. Когато нивата на магнезий са занижени, този процес се нарушава, излишната глюкоза се натрупва във вид на мазнини, което води до напълняване.

Липсата на магнезий в нервните клетки може да предизвика напрежение и мускулни болки, спазми.

Какво може да ни подскаже че имаме дефицит на този минерал?

Когато забележите, че :

  • имате мускулна слабост и спазми
  • имате сърдечна аритмия
  • ускорен пулс
  • омекване и отслабване на костите
  • главоболие
  • нивата на кръвната захар не са в баланс
  • повишено кръвно налягане

Някои хора си набавят магнезий с помощта на магнезиево олио. То може да бъде приемано вътрешно или външно. Взимано преди сън помага за отпускането на мускулите, намалява безсънието. Масажът с магнезиево олио преди сън ще премахне безпокойството, което е една от причините за безсъние. Помага още при зъбен кариес, остеопороза, засилва имунната система, намалява мускулните болки.

Преди да започнете да приемате вътрешно олиото, винаги се консултирайте с лекар. В останалите случаи може да си набавите дневните количества от елемента като консумирате следните храни, богати на магнезий:

  • тиквени семки
  • спанак
  • къдраво зеле
  • сьомга
  • слънчогледови семки
  • сусам
  • камбала
  • черен боб

Включете в менюто си тези храни или приемайте магнезий във вид на хранителна добавка, но само след като сте се консултирали с лекар.