Мигрената е състояние, при което човек усеща интензивна и пулсираща болка в една определена област на главата. Тази болка често е придружена от гадене, повръщане, замъглено виждане и свръхчувствителност към светлина и звук. Пристъпът на болка може да трае от няколко минути до няколко часа, дори дни.

Мигрената често започва от юношеството или в началото на зрялата възраст.

Тя често изпраща предупредителни симптоми, някои от тях са:

  • запек
  • замаяност и главоболие
  • депресия
  • глад за определени храни
  • хиперактивност
  • раздразнителност
  • скованост на врата
  • неконтролирано прозяване

В много от случаите човек не разбира, че страда от мигрена. Какво провокира появата на мигрена не е съвсем ясно. Една от теориите е, че дисбаланс в хормоните може да е причина за главоболието (дисбаланс на серотонина и естрогена). Също така се смята, че тя по-често се наблюдава при жените, отколкото при мъжете.

Добре е щом забележите зачестяване на тези симптоми да се консултирате с лекар. Ако е налице този проблем, има някои стъпки, които ще ви помогнат да се чувствате по-добре.

Коензим Q10

Коензим Q10 е антиоксидант, който е особено важен за здравето на кръвоносните съдове. Помага за увеличаване притока на кръв към мозъка, подобрява кръвообращението и предпазва клетките от окислително увреждане.

Магнезий

Според учени има връзка между магнезия и ефикасността на лечението на мигрена. Според тях хората, които страдат от тези нетърпими болки в главата обикновено имат ниски нива на магнезий. Освен това пациенти, които по време на лечебния процес са приемали магнезий са намалили честотата на симптомите с до 40%.

Вратига

Това растение от години помага на хората страдащи от хронично главоболие. Билката намалява възпалението и помага на пациентите по-бързо да се възстановят от болката. Приемайте я под формата на чай или хранителна добавка.

Още по темата

Джинджифил

Тази подправка не само, че дава приятен и екзотичен вкус на ястията, но и облекчава редица болки, както и симптомите на гадене. Добавете от него към любимия си чай и го приемайте по няколко пъти на ден. Джинджифилът успешно намалява възпалителните процеси.

Рибофлавин

Рибофлавин, известен също като витамин B2, се намира в определени храни и добавки. Той предпазва клетките от окислително увреждане. Пациенти, които приемат този витамин могат да намалят с до 50% честотата на мигрената.

Не на последно място трябва винаги да бъдете хидратирани. Пийте много вода, чайове и пресни сокове. Дехидратацията е една от предпоставките за появата на мигрена. Когато организмът ви е лишен от достатъчно вода, кръвоносните съдове на на мозъка се свиват, което причинява болки в главата.