Всеки месец менструалният цикъл протича по различен начин. За някои жени болките в корема, гаденето и главоболието са част от неразположенията, които са в състояние да ги извадят от ритъм дни преди настъпването на менструацията.

Храната може да бъде лек срещу редица неразположения и заболявания. Знаете, че преди и по време на цикъл не е хубаво да се консумират големи количества сол, тъй като това кара тялото да задържа повече течности.

Както има храни, които могат да облекчат симптомите на неразположение, така има и такива, които трябва да избягвате по време на месечния си цикъл. Вижте кои са.

Кофеин

Консумацията на кофеин по време на цикъл кара кръвоносните съдове да се свиват, а също така може да причини и дехидратация на тялото. Дехидратацията от своя страна може да е причина и за неприятното главоболие. Намалете консумацията на кафе, чай и шоколад.

Храни с високо съдържание на захар

Избягвайте консумирането на шоколад, бонбони и всякакви сладкиши. Тези храни ще повишат нивата на кръвната ви захар, което може да ви накара да се чувствате апатични или нервни.

Още по темата

Преработени храни

Всякакъв вид консервирани или обработени храни трябва да се избягват по време на месечния цикъл. Те съдържат големи количества натрий, което причинява подуване и задържане на течности.

Храни от рафинирани зърна

Когато зърната преминат обработка, те губят много от полезните си вещества. Поради това, рафинираните зърнени храни може да повлияят на нивата на кръвната захар, както и на апетита между основните хранения. Избягвайте консумацията на макаронени изделия.

Пържени храни

Съдържат високи нива на мазнини, които увеличават нивата на естрогена. Избягвайте консумацията на пържени картофи, панирани пилета, за да държите в баланс естрогена. Така ще намалите спазмите и болките в корема.

Тук може да се запознаете с храни, които намаляват предменструалните неразположения.