Стресът е нещо, с което почти всекидневно се сблъскваме под една или друга форма. Всеки е намерил своя начин, за да се справи с него, но не винаги методите, които прилагаме са здравословни. Затова споделяме кратък списък на храни и напитки, които по естествен път могат да регулират нивата на стрес и тревожност.

Портокали

Портокалите не само засилват защитните сили на имунната система и ви помагат да останете във форма, но и са една от храните, които ще ви помогнат да намалите стреса. Те са богати на витамин C и това е нещо, от което тялото ви се нуждае. Благодарение на витамин C, тялото ви е в състояние да контролира нивата на кръвното налягане.

Ягоди и горски плодове

Тези ароматни плодове са в списъка на храните, които действат успокояващо на нервите. Те също като портокалите са богати на витамин С. Според изследване, публикувано в Psychopharmacology, богати на витамин С храни могат да помагат за регулиране и нивата на кортизола, наричан хормона на стреса, произвеждан от надбъбречните жлези.

Ядки

Ядките са здравословна храна, която доказано успокоява нервната система. Особено полезни са бадемите. Те съдържат витамин E, за който се знае, че се бори със стреса.

Шоколад

Ако сте любители на сладкото изкушение и се намирате под влиянието на стрес, няколко блокчета черен шоколад ще ви помогнат да намалите напрежението. Заложете на шоколад, който е с поне 70% съдържание на какао. Той е богат на антиоксиданти и освен че влияе положително на нервите, се грижи за здравето на сърцето.

Още по темата

Чай

Чаят спада към напитките, които могат да успокоят нервите. Най-добрите билки, които успокояват са маточина, лайка, валериан и жълт кантарион.

Пълнозърнести храни

Те са полезни за здравето на сърцето и са така наречените сложни въглехидрати. Към тази група спада кафявият ориз, пълнозърнестият хляб и други. Когато ги консумирате, мозъкът ви отделя по-голямо количество серотонин, което ви кара да се чувствате добре и помага да намалите тревожността.

Мляко и млечни продукти

Млякото и сиренето съдържат големи количества рибофлавин, известен и като витамин B2. Според изследване дефицитът на този витамин може да промени начина, по който тялото ви отделя и транспортира протеините, което от своя страна може да е причина по-често да се усещате нервни и неспокойни.