Ползите от така наречените суперхрани са безспорни. Списъците с такива храни са големи и е хубаво да се запознаете с тях – здравословно попълнение на трапезата никога не е излишно. Но съществуват още няколко неочаквани нови суперхрани, чиито ползи за здравето са незаменими.

Бял чай


За разлика от зеления, който се прави от листата, белият чай се прави от пъпките. Той е още по-богат на биофлавоноиди и антиоксиданти. Тези мощни природни химикали имат невероятно силно влияние върху кръвното налягане и холестерола. Освен това имат положителен ефект върху метаболизма и контрола на теглото.

Белият чай не бива да се вари в кипяща вода, а най-много на 80°C в продължение на 3 до 5 минути. Така се запазват всички ценни антиоксиданти и минерали. Горчивината също се намалява. Съдържанието на кофеин е по-малко, отколкото в черния чай, което го прави още по-полезен за хора с проблеми, свързани с кофеина.

Изследвания доказват, че белият чай намалява риска от развитие на ревматоиден артрит, снижава сърдечносъдовия риск и предотвратява преждевременната поява на бръчки.

Черен ориз


С леко лилав оттенък, черният ориз буквално триумфира на стълбицата на полезните суперхрани! Той е много вкусен, изпълнен с фибри и желязо и е изключително богат на антиоксиданти. Има противовъзпалително действие за организма и е много полезен в борбата със свободните радикали.

Много е подходящ като добавка към салати, запържени или задушени зеленчуци. При възможност го заменете изцяло с белия, тъй като според последните изследвания в областта на храненето и диететиката, редовното консумиране на бял ориз значително увеличава риска от поява на диабет тип 2.

Щир


Това вкусно зърноподобно и леко сладко растение е доста богато на незаменими аминокиселини, калций, желязо, калий. Не съдържа глутен, намалява лошия холестерол. Има висок потенциал в борбата с превенцията на рак.

Семената от щир са много подходящи за салати или като добавка в зърнени закуски. Варят се в съотношение 2:1 в полза на водата в продължение на 20 минути. Постарайте се да заместите с тях макароните, ориза и спагетите.

Кефир


Тази напитка от ферментирало мляко, подобна на нашето кисело мляко, произхожда от Централна Азия и е много популярна в тюркските, монголските и тибетските народи. Богата е на протеини, още по-богата на калций и с огромно съдържание на естествени пробиотици, действащи благоприятно на храносмилателната система. Кефирът е много полезен за повишаване на имунитета.

Може да се използва като здравословна алтернатива на дресингите за салата със сметана.