Тестостеронът е хормон, пряко отговорен за плодовитостта на мъжете, и не само. Той е отговорен за правилното развитие на тъканите, половите органи, увеличаването на мускулната маса, повишава сексуалната функция, заздравява костната маса и регулира окосмяването.

Нивата на тестостерона не могат магически да се повишат, ако не се грижите за здравето си. Но можете да се постараете това да се случи по естествен път, без лекарства и стимуланти. Ето как!

Отслабване

Телесната маса и най-вече масата на мазнините в организма е от ключово значение за производството на тестостерон в организма. Излишните килограми пречат на куп неща и здравословните нива на този важен хормон е едно от тях. Затлъстяването е основен фактор при нарушената възпроизводителна функция при мъжете, затова е необходимо внимание, насочено към здравословната и балансирана диета.

Сън

Добрият сън през нощта е от голямо значение. Той е естествен компенсаторен механизъм на тялото, който му позволява да се възстанови от тежкия изморителен ден. Ежедневният стрес и натовареност понижават нивата на тестостерона, липсата на здрав сън утежнява допълнително картинката.

Добавете цинк

За да подобрите нивата на тестостерон в кръвта е необходимо да добавите цинк към диетата си. Често недостатъчните нива на цинк са причина за спад в нивата на този хормон. Може да се приема и под формата на хранителна добавка, както и чрез здравословна диета – най-вече чрез ядките, раците, омарите, червеното месо, бобовите растения.

Още по темата

Захар

Изследванията сочат, че прекаляването със захарта и десертите значително намалява нивата на тестостерон. И не само – ще попаднете в затворения кръг на наднорменото тегло и риска от поява на диабет.

Упражнения

Те ще подобрят настроението ви, ще намалят стреса и ще редуцират теглото ви. Нивата на тестостерон ще се увеличат, паралелно със сексуалната ви мощ.

Стрес

Направете всичко възможно, за да редуцирате стреса. Той е основен виновник за множество болестни състояния. Много често е трудно да се осъществи това „изключване“ заради забързаното ежедневие, но е важно за здравето и е необходимо да се полагат повече усилия в тази посока.

Здравословни мазнини

Не избягвайте всички мазнини – не всички са вредни за организма! Полезните мастни киселини, съдържащи се в рибата и ядките, млечните продукти и кокосовото масло, са огромни източници на тези така полезни съставки за организма и най-вече за тестостерона!