Веганството може да бъде един добър модел на хранене за много хора. Но в някои случаи крие рискове за здравето. Ако се придържате към него, не се съмнявайте, че ако тялото ви не се чувства добре от този начин на хранене, който му предлагате, няма да ви го подскаже. Вижте кога е добре да спрете с веганството или да преосмислите своя план на хранене.

Имате фамилна анамнеза за остеопороза

Млечните продукти са най-добрият източник на калций. Ако сте веган или следвате модел на вегетарианство, който изключва тези продукти, значи трябва да си набавите витамин D и калций чрез други източници.

Но ако имате семейна история на костни заболявания като остеопороза или остеопения, добре е да преосмислите начина си на хранене или да се консултирате със специалист, който да ви посъветва как да не застрашите здравето на костите си.

Веганството често може да се окаже трудно за спазване от гледна точка на наваксване на всички нужни витамини, минерали и протеини. Обърнете внимание и не допускайте дефицит на калций.

Чувствате се уморени по-често от обикновено

Желязото, което приемаме чрез храните, осигурява кислород на кръвта и е един от най-добрите източници на енергия на организма. Когато консумираме месо, ние приемаме т. нар. хема желязо, докато вегетарианските и вегански модели на хранене съдържат т. нар. нехема желязо, което не се абсорбира добре от организма.

Това може да предизвика главоболие, да се чувствате често уморени и с липса на енергия. Освен това дефицитът на желязо и ниският прием на витамин B12, може да доведе не само до появата на анемия, но и до нарушаване на редица процеси в организма ви.

Влошено състояние на косата, кожата и ноктите

Обърнете внимание на своята красота, дали сте бледи, дали има промяна в състоянието на косата и ноктите. Ако косата ви пада повече от обичайното, ноктите са чупливи и жълти. Всичко това подсказва, че организмът ви не получава достатъчно от необходимите му хранителни вещества. Възможно е да ви липсват и протеини.

Още по темата

Когато има дефицит на такива хранителни вещества, тялото започва да разгражда тези, които вече е съхранило. Не забравяйте и за важните аминокиселини, които също като протеините участват в редица процеси в организма.

Наддали сте тегло

Веганството невинаги е синоним на здравословно хранене. Вие може да наричате себе си веган, но да консумирате всеки ден пържени картофи, чипс и други вредни храни. Когато пристъпвате към модел на хранене, изключващ месо, риба и млечни продукти, трябва да имате добре изграден план какво ще консумирате, в какви количества и дали е необходимо да приемате допълнителни хранителни добавки.

Всичко това, за да бъдете в добро здраве и винаги красиви.