Ако стресът е налегнал ежедневието ви и е повлиял на физическото и емоционалното ви здраве, значи е време да направите нещо по въпроса.

Как най-добре можете да преборите стреса, ако нямате възможност да го редуцирате напълно от ежедневието си, ако не чрез упражнения! Изразходването на енергия е най-доброто решение срещу стреса. Добрата физическа форма има голямо значение за освобождаване на окситоцин в кръвта, а той е важен за намаляване хормоните на стреса, които влияят негативно на целия организъм.

Ако не сте любител на активните спортове или на изтощителните тренировки, има 3 прости движения, които са доказано ефективни срещу стреса, независимо от какво е причинен той. Заимствани са от стречинга и йогата, така че са напълно безопасни за здравето и са полезни за тялото и духа.

Стречингът или разтягането е чудесен начин за облекчаване на стреса. Техниките, заложени в него имат релаксиращ ефект върху мускулите, болезнените места по гърба и крайниците и действат успокояващо.

Не е нужно да сте активни йога практикуващи, за да се справите със следните техники:

Странично усукване


Това движение е много подходящо за изпълнение веднага след като се събудите от сън. Подобрява енергийните нива на организма и повишава имунитета. Просто се изтегнете силно настрани, като усучете внимателно тялото си в областта на кръста.

Още по темата

За най-точно изпълнение легнете по гръб в леглото си. Повдигнете двете колена към гърдите си, след това усучете коленете си към противоположната страна на тялото.

Изпънете ръцете си настрани в Т-позиция с дланите надолу. Завъртете глава наляво и погледнете към лявата си страна. Направете това и на другата страна като при всяко усукване задържате за 30 секунди. Поставете акцент върху гръбнака. Нека усети напрежението.

След това, както сте в тази позиция, използвайте коремните си мускули, за да повдигнете коленете напред към тялото.

„Котешко разтягане“


Това упражнение успокоява и отпуска раменете, гърдите и гърба.

Застанете на колене. Издишайте бавно като отдръпвате коремните си мускули навътре към гръбнака. Докато правите това, повдигнете гръбнака бавно нагоре, както правят котките. Изпънете докъдето можете, за да се получи дъга.

Вдишайте дълбоко и започнете бавно да сваляте гърба надолу, за да се получи обратна дъга, тоест коремът да изпъкне надолу към пода.

Направете упражнението 3 пъти, като при всяко повторение изчаквате 30 секунди в пикова позиция.

Разтягане в поза „бръмбар“


Тази поза е страхотна за отпускане на раменете, където се натрупва най-много напрежение. Седнете със сгънати крака, така че петите да опират в дупето ви. Наведете се напред и изпънете ръце. Захлупете лице към пода и опънете гръбнака колкото можете.

Останете в това положение колкото искате.

Снимки: Thinkstock