Тренировките са ефективни, само когато са в допълнение с подходящ хранителен режим. Важно е физическото натоварване да се прави преди хранене, но след тренировка похапването на определени храни води до по-добри резултати.

Кои са най-подходящите храни за след тренировка?

Яйца

Яйцата са перфектният протеин, което означава, че в яйцата се намират най-големи количества чист протеин с най-висока биологична стойност.

Изследванията показват, че протеинът в яйцата стимулира най-добре мускулната сила и помага за възстановяване на мускулите след усилено натоварване.

Едно голямо яйце съдържа 70 калории, 6 грама висококачествен протеин, 5 грама мазнини и голямо разнообразие от важни витамини и минерали, включително желязо, витамин D, цинк и холин.

Кисело мляко

Киселото мляко съдържа невероятните 14 грама протеин и само 100 калории за една чаша. Киселото мляко се слави с добрия си баланс между протеин и калории, което го прави идеална храна за след тренировка.

Диня

Ако не ви е хрумнало, че динята може да е подходяща храна след тренировка – е, тя е!

Изненадващо динята дава повече издръжливост. Сладкият плод съдържа 92% вода, която е от голямо значение за доброто хидратиране след физическа активност.

Обем от две чаши диня съдържа само 80 калории и е добър източник на ликопен, витамин С и А, както и калий. Освен това динята съдържа незаменима аминокиселина – L-цитрулин, която е важна за поддържане здравето на кръвоносните съдове.

Сьомга

Сьомгата е известна с това, че е отличен източник на омега-3 мастни киселини – изключително важни за сърдечното здраве.

Омега-3 мастните киселини подобряват глюкозния толеранс и ускоряват загубата на телесна мазнина.

Добрите мазнини, намиращи се в сьомгата, играят съществена роля при производството на някои хормони.

Горски плодове

Горските плодове са много подходящи за имунно стимулиране. Борят се с болестите, възпаленията, доставят важни антиоксиданти на организма, които стопират окислителния стрес в клетките като предотвратяват стареенето и клетъчното израждане.

Още по темата

Намалявайки оксидативния стрес, горските плодове помагат за възстановяване на мускулната тъкан след тренировка.

Една чаша горски плодове след тренировка доставят 20 грама въглехидрати, което ги прави добър източник на енергия за начало на деня.

Киноа

В киноата има повече протеини, отколкото в която и да е друга зърнена култура. Тя е богат източник и на желязо и фибри. В киноата се съдържат 9 от най-важните аминокиселини, необходими на тялото.

Пуешко

Пуешкото месо е бедно на наситени мазнини, но е добър доставчик на протеини. Пуешкото също доставя аминокиселини на организма. Те са важни за възстановяване на тялото и мускулатурата след тренировка.