Когато тренираме активно има някои хранителни условия, които е задължително да спазваме. Едно от тях е да консумираме храни, които дават достатъчно енергия на тялото за тренировката и които да играят съществена роля във възстановителните процеси на мускулите.

Кои са храните, които трябва да ядем 1 час преди тренировка?

Кленов сироп

Кленовият сироп е много полезен. Въпреки сладостта си той дори помага в поддържането на здравословно тегло. Една супена лъжица кленов сироп дава необходимия енергиен тласък на тялото преди тренировка.

Освен въглехидратите, нужни за енергия на тялото, кленовият сироп е и много богат на антиоксиданти – 24 различни вида, ако трябва да сме точни. Те помагат за предпазване от износване на сухожилията, ставите и мускулните влакна.

Кафе

Можете ли да повярвате, че кафето, което ви дава тласък рано сутрин ще ви помогне и преди тренировка? Това е факт. Кафето подобрява издръжливостта и укрепва работата на мускулите, според проучванията.

Сок от червено цвекло

Редовната консумация на сок от червено цвекло в продължение на най-малко 15 дни увеличава значително издръжливостта. Това доказва тазгодишно проучване на American Physiological Society.

В червеното цвекло се съдържат значителен брой природни нитрати, които разширяват кръвоносните съдове. Това стимулира кръвообращението, което на свой ред допринася за по-богатото снабдяване на мускулите с кислород, пише realsimple.com.

Други подходящи за целта храни са целина, рукола и спанак. Всички те заедно с цвеклото са и много богати на желязо.

Банани

Захарите в бананите допринасят за по-бързото възстановяване на изтощената тъкан, отколкото другите плодове. Те дават „гориво“ на тялото много бързо. Чудесен източник на калий са, което намалява и мускулните крампи.

Бял ориз

Белият ориз бива изключен от диетите за отслабване, защото носи повече бързи въглехидрати на организма, отколкото другите видове ориз. Но ако тренирате активно, той е полезен за вас.

Белият ориз помага да се отървете от умората по време на тренировка. Нишестето в него допринася за мощния енергиен тласък, който ви е необходим преди физическо натоварване. Ако смесите порцията си бял ориз с кафяв, това ще ви даде допълнително фибри, които работят срещу мускулни крампи и подобряват работата на стомаха.

Още по темата

Кисело мляко

Протеините в киселото мляко вършат чудесна работа преди тренировка. Най-доброто, което можете да направите е да смесите киселото си мляко с въглехидрати. Съотношението трябва да е около 3 г протеин на всеки въглехидрат.

За целта трябва внимателно да прочетете съдържанието на хранителни вещества в киселото мляко за 100 г, за да прецените.

Вода

Водата дава необходимата хидратация на тялото преди, по време на и след тренировка. Важно е обаче да не се пие прекалено много вода, защото това има негативен ефект – получават се симптоми като замайване, гадене, световъртеж.

Това се случва заради разреждането на електролитите в организма, най-вече натрият, който кара мозъка да страда.