Тиквичките са един от най-консумираните зеленчуци през пролетта и лятото. Сурови, варени, печени, те имат невероятен вкус, могат да бъдат част от нашите кулинарни шедьоври, но по-важното е, че имат редица ползи за здравето.

Техните цветове също са подходящи за консумация. Защо е добре да хапваме по-често от вкусните тиквички вижте в следващите редове.

Помагат за отслабване

Може да се изненадате, но тиквичките са един вкусен зеленчук и са подходящи за вашите диетични режими на хранене. Съдържат малко калории, около 25 за 100 грама, но същевременно оставят усещане за ситост.

Също така тиквичките имат високо съдържание на вода – 95%, което означава, че ще бъдете хидратирани, но и ще подействат като естествен диуретик. Ако страдате от запек, хапвайте по-често от тях, защото са богати и на фибри.

Полезни за здравето на сърцето

Тиквичките съдържат големи количества калий, който е важен за понижаване на кръвното налягане. Освен това осигуряват на организма и достатъчно фолиева киселина, която разгражда протеините като хомоцистеин, които повишават риска от инфаркт на миокарда и инсулт. Не на последно място, магнезият в тиквичките спомага за поддържането на нормални нива на кръвното налягане и на нормален сърдечен ритъм.

Важни са за здравето на очите

Тиквичките по много начини могат да се грижат за здравето на нашите очи. Също както краставиците, те са идеални за намаляване подпухналостта и чувството на умора в клепачите. От друга страна тяхната консумация ще ви осигури добри количества вода, което ще спомогне да елиминирате излишните течности от организма и да намалите подпухването.

Тези зеленчуци са с високо съдържание и на каротеноиди, бета-каротин, които в организма се превръщат във важния за здравето на очите витамин А. Достатъчното количество от витамина може да спомогне за подобряване на зрението, но и да намали риска от появата на дегенерации, свързани с възрастта.

Грижат се за поддържането на доброто здраве

Тиквичките са с високо съдържание на важни хранителни елементи, като манган и витамин C. Когато ги консумираме, получаваме не само добро количество диетични фибри, но и витамин А, магнезий, фолиева киселина, калий, мед и фосфор.

Тиквичките са добър източник и на важните омега-3 мастни киселини, цинк, ниацин и растителни протеини. Витамините от групата В, калцият и аминокиселините ги правят подходящи за консумация от малки и големи и особено за бременни жени.

Още по темата

Важни за здравето на мъжете

Редица изследвания са доказали, че тиквичките имат положителен ефект при пациенти страдащи от доброкачествена простатна хипертрофия. Увеличаването на простатната жлеза може да доведе до проблеми с пикочната функция, да наруши сексуалната активност. Правилното лечение в комбинация от здравословно хранене, в което има и тиквички, може да подобри значително състоянието.

В кулинарната ни рубрика може да откриете чудесни рецепти с тиквички.

Снимки: istock