Храната има много свойства. Тя може дори да ви накара да се чувствате сънливи. Кои са храните, които ни карат да се отпускаме и облагодетелстват добрия сън и бързото заспиване?

Сладки картофи

Сладките картофи са много богати на магнезий, калий и калций, които релаксират мускулите и успокояват нервната система. Така заспивате по-лесно. Ако ви се хапва нещо преди лягане и искате да заспите по-бързо, сладките картофи са много подходящи.

Шамфъстък

Шамфъстъкът е страхотна почерпка преди лягане. Той помага да заспите по-бързо, благодарение на витамин В6, магнезий и полезните протеини, които съдържа.

Сушени сливи

Сушените сливи също са богати на витамин В6, калций и магнезий, които помагат в образуването на мелатонин, така важен за здравия сън.

Пъпеш

Пъпешът е полезен срещу безсъние и за бързо заспиване. Той не е толкова сочен като динята, което ви предпазва от често ставане до тоалетна през нощта. Освен това хранителните вещества в него допринасят за по-лесното отпускане и заспиване.

Фъстъчено или бадемово масло

Натуралното масло от ядки (фъстъци или бадеми) също е богато на полезни протеини, помагащи срещу безсъние. Направете си закуска преди лягане с банани и фъстъчено масло – ще заспите като бебе.

Билкови чайове

Билковите чайове имат отпускащо действие и успокояват нервната система. Особено полезен е чаят от лайка. Той има отлично влияние срещу безсънието и трудното заспиване.

Още по темата

Овесени ядки

Направете си вкусни овесени ядки с малко горски плодове преди лягане. Те нормализират нивата на инсулина, намаляват чувството на глад и ви помагат да се отпуснете и да заспите.

Череши

Черешите са страхотен избор преди лягане. Те ускоряват образуването на мелатонин, който релаксира организма и ви въвежда в блажен сън бързо и лесно.

Тъмен шоколад

Хапнете си блокче тъмен шоколад преди лягане без никакви притеснения. Той е много полезен при безсъние, защото стимулира секрецията на серотонин, който успокоява нервната система.

Снимки: iStock