Калцият е минерал, който сме свикнали да свързваме предимно с важността му за изграждането на костното вещество. Той обаче има и друго много полезно свойство – да топи мазнините.

Изследователи са открили, че храните, богати на калций, помагат в разграждането на мастната тъкан. Диетата, включваща предимно продукти, съдържащи големи количества калций, не само допринася за топенето на мазнините, но и за нормализирането на холестерола, кръвното налягане, нивата на кръвната захар, както и потискането на апетита.

Храни с повече калций от млякото

Кои са богатите на калций храни, които експертите препоръчват в борбата с килограмите?

Пармезан, сирене Пекорино

Твърдите сирена като пармезана и пекориното са изключително наситени с калций. В само 30 грама пармезан се съдържат невероятните 30% от дневната нужда на организма от калций.

Сусам

Сусамовото семе се нарежда на второ място по богатство на калций след твърдите сирена. В 30 грама сусам се съдържат 160 калории и 28% от необходимото за деня количество калций.

Бок чой

Бок чой е зеленчук от семейството на зелето. Родината му е Китай. Наподобява много китайското зеле, но има своите специфични особености. В една чаша бок чой се съдържат 16% от необходимите количества калций за денонощие. Освен това е много беден на калории – само 20 за една чаша.

Тахан

Сусамовият тахан е богат на калций. Само 2 супени лъжици носят около 12% от нужното за деня.

Крема сирене

30 грама крема сирене на ден носи приблизително 10% калций на организма.

Още по темата

Кейл

Една чаша кейл доставя на организма 9% от необходимия калций.

Бадеми

Бадемите помагат за намаляването на холестерола. Добавяйте ги към салатите си като преди това ги накисвате. Около 22 бадема (170 калории) носят на тялото 8% от нужния калций.

Храни, богати на калций за вашата диета

Броколи

Една чаша броколи, съдържащи едва 55 калории, доставят около 6% от калция за деня.

Спанак

Въпреки че спанакът е сред най-често посочваните като добри източници на калций, той не може да се мери с пармезана и сусама. Въпреки това е много полезен, тъй като цели 2 чаши пресен спанак съдържат едва 14 калории, а доставят приблизително 6% от дневния калций.

Спанакът е полезен и защото понижава риска от рак, намалява кръвното налягане, кръвната захар.