Някои хранителни продукти са по-полезни от други заради богатото си наличие на определени хранителни вещества.

Когато ги консумираме самостоятелно получаваме част от техните блага. Но ако ги комбинираме с други полезни храни, организмът ни ще се наслади на истински коктейл от витамини, минерали, фибри, полезни елементи, които взаимно подсилват благотворния си ефект.

Кои са полезните храни, които стават още по-полезни в комбинация с други?

За по-нисък риск от рак – ябълки и малини 

Ябълките и малините взаимно се допълват, защото елаговата киселина, мощен антиоксидант, намиращ се в малините, усилва многократно своето въздействие под влиянието на кверцетина, друг антиоксидант, намиращ се в ябълките.

Хранителни комбинации, вредни за здравето (галерия)

За здраво сърце – нудълс и броколи 

Когато лошият холестерол се окисли е много по-вероятно той да се превърне в плаки по съдовете, водещи до сърдечносъдови заболявания. Антиоксидантите имат свойството да блокират именно този процес на окисление.

Витамин С като мощен антиоксидант, се намира в големи количества в японската паста, наречена нудълс. Тъй като в броколите също се съдържат завидни количества от този важен витамин, комбинацията между двете е истинска витаминна бомба.

За енергия през целия ден – лук и нахут 

Изследване от 2010 година, публикувано в Agriculture and Food Chemistry констатира, че сярата в кромида, чесъна и праз лука помага да се абсорбира цинка от нахута и изобщо бобовите растения. Това е чудесен начин да се чувствате сити и пълни с енергия цял ден.

За намаляване на възпалението – тофу и люти чушки 

Генистеинът, намиращ се в тофу и други соеви продукти, идеално кореспондира с капсаицина в лютите чушки. Тази мощна комбинация помага за намаляване на възпалението в тялото, болката и сковаността при някои хронични заболявания.

Невероятно полезни хранителни комбинации

Капсаицинът помага още и за намаляване на кръвното налягане.

Още по темата

За здраво сърце – зелен чай и лимонов сок 

Зеленият чай и лимоновият сок поотделно са изключително полезни, но приемани заедно са истинско природно чудо. Зеленият чай е един от най-богатите на антиоксиданти, които подобряват функцията на сърдечносъдовата система. Лимоновият сок има редица ползи за здравето, включително намалява холестерола, подкрепя храносмилането, подпомага редукцията на мазнини.

За успокояване на менструални болки – сьомга и сусам 

Сьомгата е един от най-добрите хранителни източници на витамин D. Само в 100 грама сьомга се съдържат почти половината от необходимите количества на важния витамин за деня. Неговото действие се подсилва от калция, открит в сусама. Калций можете да си набавите и от млечните продукти, които също са прекрасен източник на полезния минерал.

За повече омега-3 мастни киселини – риба с бяло вино 

Антиоксидантите в бялото вино насърчават абсорбцията на омега-3 мастни киселини от рибата. Ако сте решили да си приготвите вкусна полезна риба за вечеря, сервирайте я с чаша вино.