Изпълняване на графици, стрес, ситуации на напрежение, дълги часове без хидратация, нередовно и нездравословно хранене... Ако не сме внимателни към здравето си, нашата професия може да се окаже опасна за него. Всеки вид работа излага по някакъв начин на опасност здравето на работещия.

В основата на това да бъдем в баланс е да намерим начин да се разтоварим от стреса в края на деня (и не само), чрез спорт, йога, танци, но и да обърнем внимание на начина си на хранене. Кои храни е важно да присъстват в менюто ви?

Диета срещу стрес и за повишаване на концентрацията

Най-напред имате нужда от омега-3 мастни киселини, които предпазват от умора, раздразнителност, но също така имат и благоприятен ефект върху роговиците на очите. Не забравяйте да си осигурите и важният магнезий.

Той не само укрепва нервната система, но намалява умората, помага да имате добра концентрация и участва в над 250 процеса, които се случват в тялото. Добри хранителни източници на тези микроелементи са риба, спанак, бобови растения, натурално какао.

5 причини диетата и упражненията ви да не дават резултат

Ако работите дълги часове на крак

Много професии изискват цял ден работещият да прекара стоейки прав. Въпреки движението, краката се натоварват, повишава се рискът от разширени вени, а постоянното статично натоварване на ставите ускорява развитието на артрит и артроза. На такъв риск са изложени фризьори, продавачи, готвачи, рецепционисти.

Първото и най-важно правило е да контролирате теглото си. Следователно вашата диета трябва да бъде нискокалорична, но не и бедна на важни хранителни елементи и особено от рутин, познат още като витамин P. Той е необходим за защита на венозната стена. Храни богати на него са черно френско грозде, горски плодове, аспержи, ябълки.

Още по темата

Ако работите в шумна среда

На постоянен шум са изложени пилоти, стюардеси, строители, работници във фабрики, учители, лекари, шофьори... Това не само се отразява на слуха, но натоварва изключително много и нервната система.

Освен омега-3 мастните киселини и магнезий, във вашето ежедневно меню не бива да липсват риба, листни зеленчуци, цитрусови плодове, сурови ядки, сусамов тахан, кисело мляко, чисто месо. Тези храни ще ви осигурят важни антиоксиданти, които се борят с вредното въздействие на свободните радикали.

Не на последно място следете за приема на сол и захар, преработени храни и меса. Заедно със стреса, могат да повишат риска от сърдечни заболявания, наднормено тегло, пред диабетно състояние.

Независимо от професията не забравяйте да хидратирате добре тялото си, чрез прием на достатъчно вода, билкови чайове, пресни сокове.