Знаем, че ако искаме да изглеждаме добре, трябва да обърнем внимание на това как се храним. Но изборът ни на храна е много важен и за нашето общо здравословно състояние. Ако не се храним разумно, се увеличава рискът от затлъстяване, сърдечни проблеми, диабет.

Ето защо е важно как структурираме менюто си. Учени смятат, че има три особено полезни храни, които могат да подобрят не само общото здраве, но и да намалят риска от развитието на болестта на Алцхаймер. Това са:

1. Спанак

Спанакът е един от най-полезните зеленчуци, чиято консумация намалява риска от анемия. Осигурява ни и добри количества калий, калций, витамин А, фолиева киселина. Специалистите свързват приема на фолиева киселина с намален риск от развитието на деменция в по-късен етап от живота. В случай, че спанакът не е сред любимите ви зеленчуци, фолиева киселина може да си набавите и хапвайки брюкселско зеле или авокадо.

2. Сьомга

Тази вкусна риба е важен източник както на омега-3 мастни киселини, така и на витамин В12. Няколко проучвания показват, че средиземноморската диета, която се базира на консумацията на зехтин, свежи зеленчуци, сьомга или друг вид качествена риба, морски дарове, маслини, може да е от ключово значение за намаляване на риска от когнитивни нарушения, по-специално болестта на Алцхаймер.

Още по темата

Полезните омега-3 мастни киселини освен в рибата (риба тон, скумрия, сардини и други) и морските дарове се съдържа и в орехите, лененото семе и други.

3. Ферментирали храни

В групата на ферментиралите храни влизат маслините, киселите краставички, кефир, кимчи, кисело мляко, кисело зеле, туршии. Когато ги консумираме ние благоприятстваме бактериалната среда в червата. Според учени, поддържането на добър микробиом може да намали риска от алцхаймер.