Не всички въглехидрати са наши врагове. Природните източници на полезни въглехидрати като плодовете и зеленчуците носят важни ползи за организма. Те са богати на фибри, витамини, минерали, антиоксиданти, които подобряват здравословното ни състояние. Те са необходими на тялото, за да изпълнява всички свои функции.

Важно е да се съобразява количеството и видът на приеманите въглехидрати, за да се поддържат оптимални нива на кръвна захар, нормален хормонален статус, здрава храносмилателна система, мозъчна и нервна функция.

Още по темата

Времето, в което консумираме въглехидратите, също е от значение. Сутрин и на обяд сме по-активни, отколкото следобед и вечер. Това означава, че ако ядем въглехидрати в по-късните часове на деня, тялото ни ще изпитва трудности в обработката им. По този начин нивата на глюкозата в кръвта се увеличават, а заедно с тях и рискът от диабет.

Наличието на нишесте в някои плодове и зеленчуци също ги прави по-непрепоръчителни, ако имате трудности в контрола на кръвната захар. Те повишават стойностите ѝ допълнително.

Кои са най-полезните плодове и зеленчуци за контрола на кръвната захар? Вижте в галерията тук.