Един от най-важните органи в човешкото тяло е щитовидната жлеза. Когато тя не функционира правилно, възможно е да настъпят промени в теглото, настроението, кожата, месечния цикъл и други. Някои навици като честа консумация на алкохол, тютюнопушене, могат да допринесат за хормоналния дисбаланс. Вижте още 6 възможни причини за него.

Твърде много стрес

Стресът влияе негативно на всички наши системи, в това число и на ендокринната. Когато сте изложени често на стресови ситуации, щитовидната жлеза започва да синтезира повече или по-малко хормони.

5 подходящи брашна за диета

За да намалите риска от хормонален дисбаланс, опитайте се да си осигурите достатъчно часове сън, повече спокойствие, спортувайте.

Не консумирате достатъчно полезни мазнини

Има полезни и вредни мазнини. От първия вид тялото ни се нуждае без значение дали спазваме диета или не. Те са важни за здравето и функцията на мозъка, щитовидната жлеза. Тях може да си ги набавите чрез консумацията на риба, зехтин, яйца, месо, млечни продукти.

Как изглеждат 100 калории в плодове, ядките и зеленчуците

Твърде много соеви храни

Соята съдържа много микроелементи, витамини и донякъде може да замести животинските продукти. Въпреки това, не е препоръчително да консумирате твърде много соеви продукти, тъй като те могат да повлияят функцията на щитовидната жлеза.

Когато консумирате соя в прекомерни количества, жлезата абсорбира по-малко йод, който е важен за правилното ѝ функциониране.

Честа консумация на някои зеленчуци

Според учени от университета в Орегон, някои зеленчуци могат да повлияят функцията на щитовидната жлеза. Така например, хапвайте зеле, ряпа и репички, но не прекалявайте с тях, особено ако имате недостиг на йод. Хубаво е да включите в менюто си домати, цвекло, целина.

Още по темата

Твърде много кофеин

Чай, кафе, енергийни напитки... Всички те съдържат кофеин, който ако е в повече, повишава нивата на стресовия хормон кортизол. Това се отразява на метаболизма, на здравето на щитовидната жлеза.

Консумирате храни с висок гликемичен индекс

Гликемичният индекс представлява въглехидратите в храните според ефекта им върху нивата на кръвната захар. Когато една храна е с висок гликемичен индекс, тя покачва стойностите на захарта и инсулина, което може да доведе и до покачване на телесното тегло. Кои храни да избягвате? Сладкиши, тестени изделия с бяло брашно и захар, газирани напитки, сокове, чипсове, снаксове и други.