Кисело мляко, сини боровинки, черен шоколад с високо съдържание на какао... Храни, които не само са вкусни, но могат да бъдат нашата естествена терапия, с която да намалим вредите на стреса. Ежедневието ни поставя в редица ситуации, които повишават напрежението. То се натрупва във времето, а това вреди на физическото и емоционалното ни здраве.

Вижте кои други полезни храни, в комбинация с редовна физическа активност, могат да подобрят настроението ви.

Зелени зеленчуци

Добавете към менюто си броколи, зелен лук, маруля, спанак, коприва, лапад. Те съдържат голямо количество витамини и антиоксиданти, които възстановяват организма след нервни сривове. Полезните зеленчуци ще ви осигурят и калий – минерал, необходим за правилното функциониране на нервната система.

Морски храни

Риба, морски дарове, всички те съдържат цинк и йод – елементи, необходими за нормалното функциониране на ендокринната система, както и омега-3 мастни киселини, които също благоприятстват нервната система.

4 подправки за засилване на имунитета през есента и зимата

Тиква, моркови, сладки картофи

Един от най-важните хранителни елементи в тях е провитамин А (бета-каротин), който укрепва кръвоносните съдове, нормализира кръвообращението в периферната и централната нервна система. Редовната им консумация ще ви помогне да подобрите настроението си и да противодействате на стреса.