Излишните коремни мазнини не само, че не изглеждат естетически красиво, но крият редица рискове за здравето. Те са едни от най-трудните за редуциране, но това не бива да ни отказва в желанието си да имаме по-елегантна фигура и да бъдем по-здрави. Кои малки стъпки могат да ни помогнат да свалим излишното около талията?

Добавете към менюто си храни богати на фибри, тъй като те засищат и подобряват храносмилането.

Намалете до минимум консумацията на захар, под всякаква форма.

За да подобрите метаболизма и храносмилането в борбата с излишните натрупвания в областта на талията, добавете към менюто си пресен ананас, зелен чай и куркума.

Наблегнете на протеините от растителен и животински произход, като боб, леща, риба, качествено месо, яйца. Протеините ускоряват метаболизма.

Изключете алкохола от менюто си, но бъдете добре хидратирани и пийте достатъчно вода.

Внимавайте с консумацията на сирена. Те съдържат повече сол и мазнини, което намалява шансовете ви да имате плосък корем.

Спортувайте редовно. Ако искате да стопите коремните мазнини си осигурете поне 70 минути седмично физическа активност, като наблегнете на кардио тренировките. Осигурете си достатъчно часове сън.

Добавете към менюто си грейпфрут, тъй като той спомага за по-бързото изгаряне на излишните калории.

Не пропускайте закуската, тъй като след няколкото часа сън, тялото ви преминавайки в режим на гладуване ще забави метаболизма и изгарянето на излишни мазнини, в опит да спести енергия.

Избирайте стълбите вместо асансьора.

Осигурете си достатъчно от слънчевия витамин – витамин D. Може да си го набавите под формата на хранителни добавки, консумирайки гъби, риба, яйца. Учени смятат, че има връзка между дефицита на витамина и натрупването на мазнини в областта на талията. Повече по темата може да прочетете тук.

Когато се храните го правете бавно, сдъвквайки внимателно всяка хапка.

Опитайте се да противодействате на стреса, доколкото е възможно, тъй като той повишава нивата на хормона кортизол, което причинява натрупването на коремни мазнини.

Избирайте внимателно въглехидратите, които консумирате. Кафяв ориз, карфиол, пълнозърнест хляб, овесени ядки, са подходящи за диета, но в разумни количества.

Още по темата

Добавете към менюто си кокосово масло. Според проучвания, редовната консумация на кокосово масло, може да подобри метаболизма и да намали съхраняването на излишни мазнини в тялото.

Приемайте омега-3 мастни киселини. Те се съдържат в рибата и ядките, но се предлагат и като хранителни добавки (преди прием се консултирайте със специалист) и подобряват изгарянето на излишните мазнини.

Избягвайте консумацията на трансмазнини, които според проучвания увеличават обема на натрупаните коремни мазнини. Съдържат се в пакетираните храни, колбасите, маргарина.

Снимка: iStock