Когато се стремим да подобрим здравословното си състояние и да отслабнем, обикновено залагаме на полезните храни с доказани ползи за организма. Те съдържат богата палитра от вещества, които подобряват отделните функции в тялото и ни помагат да се отървем от излишното тегло.

Най-полезните храни за жените

Както с всичко обаче, количеството винаги е от значение. Ако сте се фокусирали в дадени храни, защото знаете, че са богати на ценни вещества и ги консумирате в големи количества, това може да се окаже не толкова здравословен избор. Когато прекаляваме с дадена храна, дори тя да е най-полезната сред всички, това може да предизвика редица здравословни проблеми.

Кои са полезните храни, с които обаче не бива да се прекалява?

Соята може да направи костите чупливи и слаби

Соята е предпочитана от много вегетарианци и вегани, защото съдържа протеини и съединения, които чудесно заместват месото и доставят на тялото ценни вещества. В изследване от 2008 г. обаче, публикувано в Inflammopharmacology се констатира, че изофлавоните в соята в големи количества и при честа консумация могат да предизвикат сърдечносъдови заболявания и затруднено усвояване на калция. Това влияе на здравината и плътността на костите.

Полезни храни за закуска и за добро храносмилане

Прекалено много кръстоцветни могат да объркат куп неща

Кръстоцветните зеленчуци са голяма група, в която влизат броколи, спанак, карфиол, манголд, зеле, ряпа, брюкселско зеле, рукола и много други. Те са невероятно полезни заради фибрите, антиоксидантите, витамините и незаменимите минерали в състава си, като селен, калций, фитохимикали. Бедни са на калории и затова много хора наблягат на тях в стремежа си да отслабнат.

Ако ядете твърде много и прекалено често кръстоцветни зеленчуци обаче, това може да създаде затруднения щитовидната жлеза да усвоява правилно йода от храната, който ѝ е необходим за производството на тироидни хормони.

Големите количества кръстоцветни могат и да повишат пикочната киселина при някои хора, което ги поставя в риск от подагра или влошаване на съществуваща такава, пише healthdigest.com.

Полезни храни, които консумираме грешно

Още по темата

Чаят също може да предизвика проблеми

Различните видове чай са богати на антиоксиданти и ценни минерали, имащи противовъзпалителни свойства. Чаша чай на ден може да намали риска от затлъстяване, диабет, висок холестерол и сърдечносъдови заболявания.

Прекаляването с чая обаче може и да не е толкова безобидно и да предизвика оцветяване на зъбите например. 

Кои храни са полезни за вашата зодия

Бадемите могат да предизвикат дефицит на минерали

Бадемите са невероятно полезни ядки, които са изключително богати на фибри, витамин Е, магнезий, манган, мед, витамин В2, фосфор. Ако обаче прекалявате с количеството консумирани бадеми и то всеки ден, това може да възпрепятства усвояването на желязо, цинк и калций от храната, което пък да доведе до дефицит, според Healthline.