Ако обичате да спите настрани, вероятно знаете какви болки се появяват в тялото при продължително спане в тази поза, колкото и любима и удобна да ви е тя. Спането настрани може да причини болки във врата, рамото, ръката, бедрото, коляното, тазобедрената става, гърба, кръста.

10 причини да спите голи

Ако имате сънна апнея, хъркате или сте бременна, спането на една страна е позата, която вероятно най-често заемате. Ако имате ишиас, хронични болки в гърба по някаква причина, артрит или в тази поза успявате да спите най-дълбоко, то един от най-добрите начини да намалите появата на болки в тялото е спането с възглавница между краката. Можете да използвате обикновена възглавница, а можете и да се сдобиете със специално разработена възглавница, предназначена именно за тази поза на сън.

Спането с възглавница между краката създава неповторим комфорт. Тя може да намали болките в тялото и мускулите, да ви помогне да спите по-дълбоко и спокойно, без да се събуждате уморени и недоспали.

4 съвета за хора, спящи по гръб

Такива възглавници се препоръчват за хора, страдащи от болки в гърба, тазобедрената става, болки, причинени от дискова херния, ишиас. Спането с възглавница между краката може да помогне и за коригирането на стойката на тялото.

Използването на такава възглавница по време на сън може да облекчи болките в коленете вследствие на травми, артрит, натоварване, спорт. Спането със свити колене е един от начините да облекчите болката в тях, а когато те са подкрепени от подходяща възглавница, болката намалява още по-осезаемо.

Как различните пози за сън въздействат на здравето?

Още по темата

Всички тези положителни ефекти се дължат на факта, че възглавницата помага за подобряването на оста на тялото в легнало положение настрани. Ако спите без възглавница между краката, оста се нарушава. Получават се места на хлътване на крайниците, гърба, кръста или врата, които предизвикват болки и схващания.

Как правилно да спите с възглавница между краката?

Преди всичко главата ви трябва да има удобна странична възглавница, която да държи главата неутрална. Тя трябва да е далеч от рамото и да не ви кара да се навеждате напред. Това ще освободи натиска върху гръбначния стълб и ще подобри стойката ви.

Ползите за здравето от това да спите на лявата страна

Независимо дали използвате специална възглавница за пространството между краката ви или обикновена такава, тя трябва да бъде поставена в зоната между коленете и първата половина на бедрата над колянната става. Коленете са леко свити, така че да се даде възможност на гръбначния стълб да бъде изцяло изправен.