Фъстъците са полезна ядка, която присъства често на трапезата, особено като придружаващо мезе. Фъстъците са не само вкусни, но и много богати на фибри, протеини и полезни мазнини. Те съдържат и въглехидрати, които обаче се усвояват бавно, което прави фъстъците храна с нисък гликемичен индекс, подходяща за диабетици. Проблемът с фъстъците е, че съдържат изобилие от калории. Затова, ако хапнете повече от тях и го правите често, това може да се окаже предпоставка за напълняване.

Знаци, че ядете прекалено много въглехидрати

Фъстъците са полезни само ако се консумират умерено. Проучване от 2017 година, публикувано в Journal of the American College of Cardiology, цитирано от healthdigest.com установява, че консумацията на фъстъци в умерени количества два пъти седмично намалява риска от развитие на сърдечносъдови заболявания с до 20%.

Ако обаче ядете фъстъци в големи количества и прекалено често, има някои негативни неща, които могат да се случат с тялото ви. Ето какви.

Излишък от калории

Първото, което ще се случи, ако прекалявате с иначе полезните фъстъци, е напълняването. Фъстъците, като всички ядки, са много калорични. Трудно е човек да устои да хапне само няколко от тях, а трябва, защото само в 50 грама фъстъци се съдържат повече от 300 калории.

Какво се случва, ако ядете прекалено много банани?

Фъстъците могат да потиснат усвояването на хранителни вещества

Фъстъците съдържат лектини и фитинова киселина. Тези съединения могат да попречат на нормалното усвояване на някои хранителни вещества, особено минерали, като цинк, желязо и калций. Ако консумацията на изобилие от фъстъци ви е навик трябва да знаете, че с течение на времето това може да предизвика дори дефицит на някои минерали.

Още по темата

Възпаления

Фъстъците са много богати на омега-6 мастни киселини. Те се срещат естествено в организма. Доставят се и от много други храни, като пилешко, пуешко, течни растителни масла, яйца и други. Омега-6 мастните киселини са много важни за организма, особено за косата, метаболизма, мозъчната функция, репродуктивните възможности на тялото.

6 признака, че пиете прекалено много кафе

Когато обаче получавате твърде много от тези мастни киселини, техният излишък може да доведе до инсулинова резистентност, повишаване на теглото и общата мастна тъкан в тялото, в частност около корема и талията.

Ключът към превенцията на потенциални странични ефекти от консумацията на фъстъци, е умереното им похапване. Ако не ги консумирате в излишък, те ще ви носят само позитиви.