Гъстата и буйна коса е мечта на много жени. Тя е женско оръжие, което ви прави неустоими и забележими. Но растежът и гъстотата на косата не зависят само от продуктите, които ползвате. Храната, която консумирате и здравословните избори, които правите в ежедневието си са основният двигател на растежа на косата и подобряването на нейното състояние. Здравата коса зависи от това какво ядете.

Витамините, от които се нуждае косата, за да расте бързо

Чрез храната косата получава всички хранителни вещества, от които се нуждае. Необходимите елементи за нея подобряват текстурата ѝ, плътността на косъма, неговата лъскавина и придават блясък. С правилните храни можете да намалите косопада и да стимулирате нов растеж.

Кои са най-добрите храни за растеж и гъстота на косата?

Това са всички храни, които съдържат постни протеини, омега-3 мастни киселини, мастноразтворими витамини, витамини от група В, желязо.

Всички тези хранителни вещества и елементи се намират в голямо разнообразие в средиземноморската диета. Тя е богата на фибри, протеини, полезни мазнини, пълнозърнести храни и е един от най-здравословните начини на хранене. Освен това е полезна за чревните бактерии, от които до голяма степен зависи здравето на целия организъм, включително косата.

Тихи признаци, че косата ви се нуждае от определени витамини и минерали

Колкото по-здрава е чревната флора, толкова по-добро е усвояването на хранителните вещества, важни за косата. Ако добавите повече от споменатите по-горе храни в менюто си всеки ден, косата ви ще ви е благодарна, защото състоянието и текстурата ѝ ще се подобрят. А в допълнение гъстотата ѝ ще бъде значително по-осезаема.

Сьомга

Сьомгата е сред най-полезните видове риба, богата на здравословни мазнини. Тя е прекрасен източник на омега-3 мастни киселини, които са от ключово значение за косата. Те подхранват, хидратират, намаляват косопада и стимулират сгъстяването на косата.

Храни, стимулиращи растежа на косата

Яйца

В яйцата се съдържат множество ценни за косата вещества, сред които биотин, холин, желязо, мазнини и протеини. Допълнително благоприятно въздействие имат и витамините А, D и В12, съдържащи се в яйцата.

Още по темата

Ядки

Ядките са чудесен избор за добро здраве и гъста бляскава коса. Включвайте в ежедневното си меню по една шепа кашу, фъстъци, шамфъстъци, орехи, лешници, бадеми. Всички те са доставчици на превъзходни полезни мазнини, биотин, цинк, които стимулират регенерирането на косата, намаляват косопада и сгъстяват косата.

5 храни за бърз растеж на косата

Семена от чиа

Семената от чиа са истинска суперхрана. Те съдържат фибри, антиоксиданти, омега-3 мастни киселини в големи количества. Всички тези вещества се борят за подобряване здравето на организма, а това се отразява положително и върху текстурата на косата.

Авокадо

Авокадото е много богато на здравословни мазнини. Източник е още на антиоксиданти и витамин Е, които обогатяват косъма, изглаждат структурата му, намаляват косопада и действат като естествен балсам. Авокадото действа прекрасно както отвътре, така и приложено като маска отвън.

6 начина да накарате косата да се омазнява по-рядко