Когато говорим за подобряване на сексуалния ни живот, почти винаги се сещаме за „вълшебното хапче“. Но дали това е най-полезното нещо, което можем да направим? Проблемите с либидото могат да бъдат провокирани от много фактори – стрес, умора, умствено и физическо претоварване, употреба на определени медикаменти, алкохол и наркотични вещества. Към този списък можем да добавим и лошата храна. Какво разбираме под този общ термин? Най-просто казано, това са продукти, които съдържат т. нар. „празни калории“ – те ще ви дадат енергия, но няма да нахранят наистина организма и клетките ви.

Още Хипократ (460-377 пр. Хр.), когото неслучайно наричат „Бащата на медицината“, казва: „Нека храната ви бъде лекарство, и лекарството – храна“. Това универсално лекарство можем да използваме за всичко – дори и за подобряване на представянето ни под завивките. И така, кои храни можем да хапваме, за да имаме по-високо либидо? Ето ги и тях:

Стриди

Безспорно, една от най-извесните храни за добро либидо на всички времена! Древните легенди твърдят, че от тях се е изкушавала богинята на любовта Афродита, а пък най-големият любовник, който светът познава – Казанова, изяждал по 50-60 сурови стриди на ден! На какво се дължат вълшебните качества на тези морски обитатели? На първо място, те са от огромна важност за екосистемата, тъй като се хранят с планктон, изхвърляйки азота. Тяхното „месо“ съдържа много голямо количество витамин B12 – в само 6 стриди има около 270% от препоръчителната дневна доза. Освен това, те са богат източник на цинк, който стимулира сперматогенезата и има антиоксидантни качества.

Авокадо

Авокадото съдържа витамин B6, който според някои проучвания може да намали значително симптомите на предменструален синдром и да помогне на дамите да се настроят по-лесно за секс. При господата то може да повиши издръжливостта и либидото, тъй като въпросният витамин подпомага производството на хормони, които са ключови за подсилването на желанието за секс. Освен това съдържащият се в него витамин К помага за регулирането на кръвоснабдяването към важни органи на нашето тяло.

Банани

Бананите съдържат уникален ензим, който се нарича бромелаин – той увеличава либидото и удължава производството на сперма. Освен това той има способността да възстановява съвсем малки нива на глюкоза в организма на мъжете, което може да бъде от полза, особено през нощта. Ако вашият любим обожава фитнеса – можете да изтъкнете и друга функция на бромелаина – той помага за разграждането на протеините до лесносмилаеми аминокиселини.

Тиквени семки

Още по темата

Тиквените семки, подобно на стридите, съдържат значително количество цинк. Освен това те са източник на магнезий и антиоксиданти. Това ги прави идеална храна за оптимално сексуално здраве. Омега-3 мастните киселини в тях пък могат да помогнат за доброто състояние на простата. Не бива да забравяме и че те имат противовъзпалителни свойства. Тиквените семки са богати и на желязо. Как да ги добавите към дневното си меню? Поръсете салатата с печени или сурови семки, или пък си направете вкусно песто.

Нар

Вкусните червени семенца на този екзотичен плод са пълни с полифеноли, които се свързват с намаляването на риска от повишаването на кръвното налягане; развитие на сърдечносъдови заболявания и дори удар. За тях се твърди, че помагат за подобряването на работата на кръвоносните съдове и за снабдяването с кръв на важни органи като сърцето и мозъка. Съдържащият се витамин C в нара ще ви помогне за намаляване на нивата на стрес и повишаване на издръжливостта. Заменете любимия портокалов сок със сок от нар – проучване твърди, че той може да подобри състоянието при еректилна дисфункция.

Диня

Проучвания твърдят, че съдържащата се в динята специфична аминокиселина, наречена ел-цитрулин, може да бъде от голяма полза за лечението на еректилна дисфункция.