Свободно време

Игра с твоята идея

16.02.2006г. / 10 25ч.
Аз жената
Игра с твоята идея

Девет компютърни игри по идеи на деца станаха реалност. Това е част от дългосрочния проект “Игра с твоята идея”, който започна миналата година и имаше за цел да създаде игри без елементи на насилие. Представянето им ще се състои на 16 февруари от 13 часа в Макдоналдс на пл. Славейков.

Идея на организаторите е да се създаде мрежа от български сайтове, които предлагат подходящо за деца съдържание. Игрите ще бъдат предоставени и на онези български сайтове, които имат желание да подкрепят инициативата за създаване на безопасна Интернет среда. За тази цел беше създаден и специален знак – лого, който ще бъде поставян на български сайтове с безопасно за деца съдържание.

В продължение на два месеца компютърни специалисти от ABC Design&Communication заедно с участието на децата – автори на идеите, изработваха деветте игри.

В края на миналата година беше проведен конкурсът, в който над 160 деца от цялата страна, от 1 до 12 клас, изпратиха идеите си за компютърни игри без насилие. Девет от тези идеи, разделени в три възрастови групи, бяха отличени с големите награди и станаха основа за създаване на компютърните игри. Освен тях журито присъди и 32 поощрителни награди за оригинални сюжети.

По инициатива на Българската уеб асоциация беше създадена и десета игра – извън категорията на наградените – фентъзи играта “Страната Армарин”.

Игрите:

“Пътешествие в България” по идея на Александра Дянкова, 12 г. – Сливен
Това е игра за всички, които искат и трябва да научат повече за България. По развлекателен начин играта провокира децата да покажат своите знания за историята и природните забележителности на нашата страна. Играчът пътува по различни маршрути, като отговаря на въпроси, свързани с история, география, литература, фолклор, традиции на България. Какъв по-забавен и лесен начин да получиш знания за България.

“Силата на магията” по идея на Христо Христов, 16 г. – София
Във фантастичната страна Мития магьосници и крале ще изберат един елф, който трябва да премине всички изпитания и да се превърне в истински маг, достоен да унищожи тъмните сили в съседното царство. Великият маг на Мития избира елфа за свой чирак, на когото трябва да предаде вселенското знание чрез Книгите на Математиката, Литературата, Физиката, Химията, Географията и Музиката. Голямото изпитание обаче е изпитът, който елфът трябва да издържи, като използва наученото от книгите. Ако е усвоил добре знанието в предишните нива, главният герой ще бъде провъзгласен за истински маг и ще победи злото не с помощта на магията, а със знанието.

“Трите котки” по идея на Светослав Иванов, 3 клас – гр. Попово
Героят на играта обича котките и се грижи за цял куп мяукащи глезани, чиито брой неудържимо нараства с всяко ниво на играта. След специалното участие на котарак, разбира се. Играчът трябва да премине редица препятствия, да извърши добрини, за да покаже, че наистина обича котетата. Колкото повече добро е направил, толкова по-щастливи и обгрижени са неговите котки.

“Малкото зло” по идея на Албена Цонева – 13 г., Гала и Лора Цоневи на 11 г. от София
Безстрашен герой се бори да спаси света. На Малкото зло му омръзнало да живее в приказките и тръгнало по света да прави бели, за да порасне. Играчът трябва да оправи всички бъркотии, които Малкото зло е причинило и да го върне в Страната на приказките. Но за да победи Малкото зло, той трябва да има познания от приказките, да въведе ред в историческите дати, да подреди химическите елементи, разместените държави по картата, имената на писатели и художници. “Шарен зоопарк” по идея на Стефанка Граматикова, 9 години – София
Играта предизвиква логическото мислене у децата, докато ги разхожда из шарения свят на животните. В продължение на три нива играчът преминава своеобразен “изпит” и научава всичко за животните по света – техните навици, хранене, среда на живот, любопитни факти.

Фентъзи игра “Страната Армарин” по идея на Иван Тодоров и Теодора Сеизинска, на 16 г. от Ловеч
Приказната страна Армарин е обхваната от тъмните сили на злото. Едно от малкото кътчета, където то все още не е проникнало е Долината на друидите, където живее и чудно красивата щерка на върховния друид Аврора. Когато момичето пораства, то разбира, че още с раждането си е придобила вълшебна сила, която може да спаси Армарин. Един ден тя предприема заедно със своя приятел Валнир пътешествие за освобождение на страната си. Един до друг, двамата герои преминават всякакви трудности и изпитания в Гората на сенките, борят се с магии. Аврора и нейния спътник се сдобиват с Меча на съдбата – единственото оръжие, способно да победи мрака. Подпомагани от тролове, джуджета и елфи, те накрая се изправят срещу властелина на тъмните сили – Лорд Шак Зу и мирът и щастието отново се възцаряват в Армарин.

“Звездни детективи” по идея на Десислава Минчева, 16 г., – Костинброд
Кой може да спаси птицата на любовта и да я върне на хората? Разбира се, звездните детективи... Забавни приключения, опасни мисии и куп тайни очакват Каси, Мат, Джен и Сара, на чиито плещи лежи отговорността за спасяването на света. В мисиите на звездните детективи им помага и едно умно куче, което им подава жокери. Хубаво е да имаш приятели и да можеш да разчиташ на тях.

“Уличният лабиринт” по идея на Виктор Иванов, 7 години – Пловдив
Забавна и поучителна игра в помощ на всички малки и големи участници в уличното движение. Къде да пресечем, как да се предпазим от колите, как да разбираме знаците. Справяйки се с уличния лабиринт и препятствията на пътя, играчът научава правилата на движението.

“Гегата” по идея на Филип Хитов, 16 г. – София
Ежедневието на един тийнейджър. Трудно ставане в 6.00 ч., хайде на даскало, среща с взискателни учители, после идва ред на домашните и пазаруване по сложния списък на ексцентричната майка. През редица препятствия трябва да мине героят на тази игра, за да спечели бонуси и да купи накрая подарък на приятелката си и да стигне до забавленията, но пък е доста приятно.

“Търсач на добро” по идея на Теодора Манолова, 13 г. – София
Символите на доброто са отдавна забравени в Египет. Има само един човек, който може да ги намери и спаси света от злото. Играчът трябва успешно да премине през пирамидата на вярата, пирамидата на надеждата и храма на любовта, за да намери и подреди скритите символи, които да върнат доброто сред хората.

Организатори на проекта са Държавната агенция за закрила на детето, Благотворителната фондация за деца Роналд Макдоналд България с партньорството на Българската Уеб Асоциация, az-deteto.com, Dir.bg, ABC Design&Communication и МАГ Студио.
От 20 февруари игрите могат да се намерят на сайтовете: www.mcdonalds.bg, www.dir.bg, www.sacp.government.bg, www.az-deteto.com, www.bwa.bg

Коментирай