Замисляли ли сте се на колко години всъщност е вашето тяло? Съвсем не бива да бъркате вашата възраст с тази на тялото. Вие може да сте на 20, 30, 40... години, а тялото да е по-старо или по-младо. Как се определя? Всичко зависи от начина на живот, който водите. С помощта на кратък тест може да си отговорите дали тялото ви е по-старо или по-младо и какво трябва да промените във вашето ежедневие.

Тестът не завършва с цифри, които трябва да пресмятате. Ако преобладават отрицателните отговори, значи е време да промените нещо в начина на живот.

Още по темата

Има пет основни фактора, по които се определя възрастта на тялото и това дали се нуждаете от промяна. Те са: как се храните, спортувате ли, начин на живот, тютюнопушене, алкохол, твърде много работа и малко почивка и т. н., дали сте песимист или оптимист, социален живот.

1. Вървите ли пеш?

  • а – много
  • б – достатъчно
  • в – не много
  • г – малко

2. Спортувате ли?

  • а – много, поне 4 пъти седмично
  • б – немного
  • в – малко
  • г – изобщо не спортувам

3. Често ли консумирате fast food?

  • а – често
  • б – достатъчно
  • в – не ям много от тази храна
  • г – изобщо не ям

4. Колко плодове и зеленчуци консумирате на ден?

  • а – достатъчно
  • б – не консумирам
  • в – ям много плодове и зеленчуци, на всяко хранене

5. Колко вода пиете на ден?

  • а – 2-3 чаши
  • б – достатъчно
  • в – пия много вода, поне 1,5 л на ден

6. По колко цигари пушите на ден?

  • а – не пуша
  • б – не повече от 10
  • в – не мога да определя, пуша много

7. Как определяте себе си?

  • а – аз съм много позитивна личност
  • б – почти винаги съм позитивно настроен
  • в – аз съм заклет песимист

8. Колко често се срещате с приятели?

  • а – всеки ден
  • б – често
  • в – не много често
  • г – рядко, нямам време за срещи, затова се чуваме по телефона

8. Колко време отделяте само за себе си?

  • а – никакво време нямам за себе си
  • б – рядко отделям време за себе си
  • в – всеки ден отделям някакво време за собствените си интереси и нужди

След като отговорите на тези въпроси си направете една сметка. На колко отговорихте с „не“, „не много“, „рядко“, „никакво“,„МАЛКО“. Замислете се върху ритъма на живот, който водите. Ако нямате време за фитнес залата може да правите гимнастика в къщи. Повече пресни плодове, зеленчуци и много вода ще подобрят тена на лицето ви. Ще ви заредят с тонус, който е важен, особено в тези моменти, в които посрещаме есента.

Знаете как се отразяват на здравето ви цигарите и алкохолът. Бъдете повече оптимисти. Заобиколете се с положително настроени личности. Отделяйте повече време на приятелите, защото положителните емоции са важни. И не на последно място, откраднете време за себе си. Всеки ден, по няколко минути, за да релаксирате.