Свободно време

Лошите навици, които пречат на работата ви

Клюки с колегите

31.10.2013г. / 10 50ч.
Михаела Лазарова
Снимка: Sxc.hu

Снимка: Sxc.hu

Лошите навици са част от живота на всеки. В работна среда прекарваме повече часове, отколкото у дома със семейството си. И затова лошите навици, които носим със себе си в работата понякога могат да се окажат пречка за продуктивността.

Хубавото е, че с малко повече желание и гъвкавост може да се справим с тях и да изпълняваме навреме задълженията си без това да отнема от почивката, личното ни време или да правим лошо впечатление на ръководството.

Кои са най-честите лоши навици в работата?

Приказки с колегите

Имате много задачи, които трябва да свършите, но офис клюките винаги привличат вниманието ви и са в състояние да ви откъснат по всяко време от работния процес. Оставете разговорите за няколкото минути, които отделяте за сутрешното кафе или обедната почивка.

Ако работата ви позволява динамика може да помолите шефа да ви включи в групови проекти или да имате по-често срещи с клиенти. Така няма да ви липсват социалните контакти, работата ви ще върви и ще излезете от рутината на ежедневието.

Лични разговори по телефона

Те също могат да нарушат ритъма на работа. Ако не са спешни, просто ги отложете за по-късно.

Отлагане на задачи

Винаги има задачи, които могат да бъдат отложени, но не за друг ден, а за по-късен час от работния ден. Ненавременното завършване на даден проект не само, че се натрупва като още едно задължение, но и може да бъде прието от шефа ви като липса на амбиция. Завършвайте проектите навреме. Ако е необходимо останете в офиса след работно време или довършете от вкъщи започнатото.

Свързани статии

Повече от активни в социалните медии

Сутрин с преглеждането на служебната поща направете един бърз преглед и на социалните мрежи. Ако работата ви не изисква постоянно следене на социалните медии, публикуване на материали и т. н. след сутрешния преглед просто си дайте малко почивка от тях и се съсредоточете върху работата си.

На много работни места е забранено използването на социални мрежи дори през обедната почивка. Някои компании са предприели стъпки, с които контролират и ограничават този вреден навик на служителите си.

Ако все пак се налага да бъдете онлайн през осемте часа в офиса, бъдете по-дисциплинирани и отделяйте време единствено и само за задачите, които трябва да свършите.

Коментирай
Свободно време