Кампанията за насърчаване на детското четене „Забавното четене, инициирана от Az-deteto.bg, част от Investor Media Group, е привлякла досега 15 000 деца от цяла България, които прочетоха над 150 000 книги през последните 5 години.

Над 2000 деца се включиха в конкурса на инициативата през 2016 година и отличиха любимата си книга – „Най-четена книга“ за изминалата година еАлиса в страната на чудесата“.

Титлата „Най-четящ град“ си спечели Самоков (за втори път), а „Най-четящо дете“ е Елена Милена Христова от Добрич.

Най-четящото дете на кампания 2016. Снимка: личен архив

През 2016 година „Забавното четене“ се проведе под мотото „Чети между редовете“. Тя не само стимулира деца на възраст от 6 до 14 години да четат повече, но показа по атрактивен начин колко е важно да се чете критично и „между редовете“. Това се случи с подкрепата на популярни лица, сред които Михаела Филева, Силвия Лулчева, Ивайло Захариев, както и водещите на Bulgaria ON AIR Доника Ризова, Милена Фучеджиева, Константина Живова, Лора Инджова и Симеон Белев.

Безбройните инициативи на „Забавното четене“ през цялата година – посещенията в различни градове, конкурсът и работилниците по творческо писане, литературни четения със звезди в училища и други атрактивни събития провокираха интерес у стотици деца от цялата страна, които се включиха в надпреварата за „Най-четящо дете“ за 2016 година.

Тазгодишният победител е петокласничката Елена Милена Христова от СОУ „Св. Климент Охридски“, гр. Добрич.

Осемгодишният Росен Антонов от 4-то ОУ „Иван Вазов“ от гр. Монтана стана „Най-активен млад читател“, а шестокласничката от Габрово Маринела Василева бе отличена като „Най-активен читател“ за цялостна активност през целия период на проекта.

Росен Антонов, най-младият активен читател в кампанията. Снимка: личен архив

„Най-четена книга“ за 2016 година е „Алиса в страната на чудесата“ – отбелязана е от 180 деца през тази година, а от началото на проекта е прочетена от 1650 деца. Така се нарежда сред най-четените книги на „Забавното четене“, сред които до тази година са били „Пипи дългото чорапче“, приказката „Грозното патенце“ и др.

За приза „Най-четящ град“ се бориха до последно четири града – Русе, Самоков, Своге и Видин. Надпреварата между Русе и Самоков продължава от няколко години и това са градовете, които се отличават през последните 4 години с най-много активни и четящи деца. Самоков е печелил приза последно преди две години.

За последните четири години Русе е отличен цели три пъти.

Тази година най-четящият град е Самоков, а наградата ще бъде връчена на директора на библиотека „Паисий Хилендарски“ г-жа Албена Ихтиманска.

Русе спечели в друга категория – „Най-четящо училище“ стана СОУ „Васил Левски“ в дунавския град. Отличието ще бъде връчено на ръководството на училището. Наградите на победителите за двата града бяха любезно предоставени от Prestigio.

Екипът на „Забавното четене“ посети и други градове в страната през годината – Ботевград, Правец, Нови Искър и Своге. В София и в областта бяха посетени десет училища.

От 2016 година кампанията се реализира с активното участие на цялата медийна група Investor Media Group, която обединява националната политематична телевизия Bulgaria ON AIR, бизнес канала Bloomberg TV Bulgaria, над 15 онлайн медии и сайтове в различни сегменти, радио Bulgaria ON AIR, както и списанията Bulgaria ON AIR The Inflight Magazine и GO ON AIR The Traveller’s Magazine.

„Забавното четене“ работи за насърчаване на детското четене съвместно и със Столична библиотека. Проектът е съфинансиран от Столична програма „Култура“ на Столична община за 2016.

Медийни партньори на „Забавното четене“ са и Dnes.bg, Az-jenata.bg, Teenproblem.net, най-голямата българска онлайн медия за четене и книги Azcheta.com и популярният детски портал Detskiknigi.com.

Кампанията се провежда с подкрепата на фондация „Глобални библиотеки – България“ и агенция CIVITAS.