Свободно време

Често срещани грешки, които правим на работното място

Могат да попречат на добрата ви репутация

09.10.2018г. / 10 36ч.
Михаела Лазарова
Снимка: Istock

Снимка: Istock

Знаете ли, че според изследвания, ако човек има приятелски отношения с колегите си, производителността му се увеличава значително.

Как бихте определили вашето ниво на комуникация на работното място? В следващите редове ще прочетете за едни от най-често допусканите грешки с колеги, които могат да ни костват добрата репутация.

Не помните имената на всички колеги

Независимо дали работите в голяма или малка компания, важно е да научите навреме кой как се казва. Дейл Карнеги, който е един от най-известните лектори за личностно развитие и автор на редица книги, сред които и „Как да печелиш приятели и влияеш на хората“, винаги е препоръчвал да се обръщаме към хората с имената им, от момента, в който ги срещнем. По този начин показваме уважение към тях.

Истини за живота, които трябва да научите преди 30

Не глезите колегите си

Какво ще кажете за сутрин, в която отивате на работа и колегата ви приготви кафе или ви е донесъл нещо малко за закуска? Ще се почувствате приятно. Ако искате да си спечелите репутацията на приятен колега не забравяйте понякога да правите тези малки жестове.

Не добавяте колегите си в социалните мрежи

Ако искате да научите повече за фирмата, за която работите и да станете приятели с колегите си, трябва да научите повече за техните интереси, постижения. Социалните мрежи са добра идея за друг вид комуникация. Ето защо не се колебайте да добавите няколко колеги като за начало, особено тези, с които работата ви е пряко свързана.

Зодиите, които правят най-добро първо впечатление

Твърде много комуникация

Без значение дали сте нови във фирмата или имате нов колега, важно е да подхождате към всеки индивидуално. Не забравяйте, че не всеки е комуникативен като вас. Не се опитвайте бързо да се сприятелявате, на всяка цена да се сближите с някои колеги. Също така не споделяйте лична информация с всеки.

Свързани статии

Не правите комплименти

Когато забелязвате предимствата и талантите на колегите си и ако правите искрени комплименти без ласкателство, това ще ви даде репутацията на един любезен колега. Най-важните неща са честността и умереността във взаимоотношенията. Също така, избягвайте комплименти, които могат да бъдат разбрани погрешно.

Вземате страна

Ако забележите, че в работата ви колегите се делят на групи, най-добре се опитайте да не вземате страна, особено в конфликтни ситуации, които не ви засягат пряко. Добрата репутация изисква неутралност. Бъдете любезни с всички и не се сближавайте с клюкари, отрицателно настроени личности. Такива хора могат да ви злепоставят във всеки един момент.

 

 

Коментирай