Пълноценният нощен сън помага за формирането на нови връзки в мозъка, така че да можем да помним повече информация. Освен това добрата почивка е от съществено значение за физическото възстановяване и продуктивността ни през деня.

Два пъти годишно местим стрелките на часовника и това донякъде ни създава неудобство. Някои хора трудно се приспособяват към промените на лятното и зимно часово време. Тази неделя, на 27 октомври в 04:00 часа, ще върнем стрелките на часовника с час назад и официално преминаваме към астрономическото време за нашия часови пояс.

Смяната на часовото време би трябвало да приключи веднъж завинаги през 2021 година. За това се споразумяха последно ресорните комисии в Европарламента тази година след като така и не се стигна до окончателно синхронизиране на различните позиции на страните-членки по този въпрос.

Как да се справите с поредната смяна на часово време?

Намалете приема на захар, вино, глутен и млечни продукти. Според специалисти, тези храни причиняват най-много хормонални възпаления, което може да доведе до лош сън.

Приемайте хранителни добавки

Те са чудесен начин за поддържане на хормоналния баланс. Освен това лошото здравословно състояние на червата е свързано с умората, така че помислете за хранителни добавки, подпомагащи здравословната чревна флора. Витамини и минерали, които ще ви помогнат да се преборите с умората са витамини D, C, B, магнезий.

Още по темата

Добавете към менюто си здравословни мазнини

Бедното на полезни мазнини меню, може да окаже влияние върху нашите енергийни нива и качество на съня. Ето защо е важно в менюто ви да има по-мазни риби като скумрия, сьомга, сурови или печени ядки (без сол), авокадо.

Спортувайте

Спортните активности са най-добрият начин да се справим с умората и меланхолията, която е често срещана през есенно-зимните месеци. Затова спортувайте поне 2-3 пъти седмично.