Големите вериги хранителни магазини, в които можем да открием и всичко останало, от което имаме нужда в ежедневието, разчитат на редица маркетингови трикове, с които да накарат потребителите да купуват повече. Въпреки че сме чували за някои от тези трикове, продължаваме да се връзваме на тях. Веднъж попаднали в капана на обикалянето в магазина в търсене на онова, от което имаме нужда, ние слагаме в количката още и още продукти, в много случаи такива, които не ни трябват, но сме изкушени да купим.

Как става това? Благодарение на психиката и сетивата ни, от които успешните маркетъри се възползват.

Сетивата играят съществена роля в покупателното желание на клиентите

Ако влезете в магазин, в който мирише лошо, по-скоро бързо бихте излезли от него с 2-3 неща, които сте купили набързо. Но ако от вратата бъдете посрещнати от ухание на печено пиле на грил или други вкуснотии, миризмите ще ви привлекат да останете задълго в магазина, а и да си купите повече неща.

Забавни факти за жените и пазаруването

Неслучайно количките стават все по-големи

Вероятно ви е направило впечатление, че количките са доста по-големи, отколкото в миналото. Това е така, защото несъзнателно човек се стреми да напълни количката, докато пазарува без да се замисля. Търговците се възползват от тази слабост на мозъка.

Колкото повече купувате, толкова повече консумирате

Неслучайно в много случаи промоциите и намаленията важат за цели опаковки от даден продукт. По този начин магазинът ви стимулира да купите по-голямо количество с надеждата следващата седмица да се върнете отново за още.

Средностатистическият купувач помни цените на 3-4 продукта, не повече

Това също е слабост, която е напълно нормална и която ни тласка да купуваме повече продукти. Обикновено купувачите помнят цената на основните продукти, като хляб, сирене, яйца, прясно мляко. Пресмятайки тяхната сума ви се струва, че няма да похарчите много пари и неусетно добавяте в кошницата. Ето защо на касата все се изненадвате защо сметката е толкова по-голяма от очакваното.

Щандът с пресните плодове и зеленчуци неслучайно винаги е в началото на магазина

Пресните продукти винаги са на входната врата, както сте забелязали. Това е практика, от която всяка търговска верига се възползва. Защо? Защото наситените цветове на плодовете и зеленчуците привличат окото, а рецепторите в мозъка моментално отключват желание за хранене при вида на пресните храни. По този начин, влизайки навътре в магазина е по-вероятно да си купите повече неща.