Лежането в леглото часове наред без да можете да заспите, въпреки че ви се спи, е най-тягостното нещо на света. Много хора имат проблеми със заспиването, които разбиват целия им по-нататъшен нощен сън. Това създава не само проблеми със ставането на сутринта, но и куп здравословни проблеми. Съществуват няколко начина за подобряване на заспиването, които могат да ускорят процеса. Ето какво трябва да свикнете да правите всеки ден.

1. Установете рутина на лягане и се придържайте към нея. Лягайте си по едно и също време всяка вечер без да се съобразявате с нищо друго и да намирате оправдания да останете до по-късно. Спазвайте това в дългосрочен план.

Безсъние, главоболие...? Правете секс!

2. Използвайте леглото и спалнята само за спане (и секс). Няма нищо по-очарователно от това спалнята да е магическо място, свързано само с определени „важни цели“, каквито са пълноценният сън и интимните преживявания.

3. Избягвайте всякакви екрани преди лягане. Изнесете телевизора или компютъра от стаята, ако досега сте имали такова устройство в нея.

4. Изнесете и часовника от спалнята. Зяпането му посред нощ, когато се събудите, ви разделя още повече от съня, за който мечтаете. Избягвайте да гледате и в телефона си.

5. Пуснете си машина за звуци от природата. Това е чудесен начин да накарате мозъка и тялото си да се отпуснат и да потънат в съня по-лесно.

6. Намалете температурата в помещението. Доказано е, че високите градуси пречат на секрецията на мелатонин, така важен за бързото заспиване и качествения сън.

7. Представяйте си успокояващи сцени. Това е заемка от йогата и медитацията, която помага за релаксиране на нервната система и предразполагането ѝ към заспиване.

8. Пресмятайте наум. Броенето може и да помага при някои хора, но с него лесно се влиза в несъзнателен коловоз, който не провокира мозъка. Вместо това опитайте да изваждате числа наум. Това премахва стреса и намалява напрежението, като държи мозъка напълно дистанциран за момент от проблемите ви.

9. Свалете си приложение за добър сън. В тези приложения има съвети за справяне с безсънието, които може да са ви от полза.

Още по темата

10. Не мислете за задачите, които ви очакват на следващия ден.

Хранителни комбинации срещу безсъние

11. Упражнявайте се всеки ден, но не късно вечер. Това отлага заспиването.

12. Избягвайте дремките през деня. Те развалят нощния непробуден сън.

13. Избягвайте кофеина следобед и вечер.

14. Изтеглете времето за вечеря възможно най-рано.

15. Водете си дневник.