Социалната насоченост и докосващата история на първия български роман на Николай Йорданов – „Не казвай на мама“, съвсем заслужено става част от креативното портфолио на кампанията за съвременна българска култура на националната телевизия Bulgaria ON AIR – Bulgaria ON ART.

С разтърсващата история за живота на десет хомосексуални момичета и момчета книгата поставя на фокус важни обществени теми, на които не се обръща достатъчно внимание. С романа „Не казвай на мама“, авторът дава повод за задълбочен размисъл върху начина, по който възприемаме „различните“ и как се отразява това на техния личен живот.

Николай Йорданов е роден през 1978 г. във Варна. Работил е като креативен продуцент на редица риалити предавания като „България търси талант“, „Страх“, „X Factor“, „Гласът на България“ и други. В момента е асистент по драматургия в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ и преподавател по риалити тв формати. Съавтор е на биографичната книга „Записки по ада“, която разказва за живота на Валя Червеняшка – една от медицинските сестри, които прекарват осем тежки години в либийските затвори, след като са обвинени в умишлено заразяване с вируса на СПИН на повече от 400 деца. „Не казвай на мама“ е първият самостоятелен роман на Йорданов.

Идеята за написването на романа се появява през 2012 г., когато Николай работи успоредно върху два телевизионни проекта, като първоначалната му идея е да заложи на книга с малък обем на текста. След седем години неуморно проучване, запознаване с културните особености и нагласи на обществата към „различните“, авторът и продуцент най-накрая успява да издаде своя първи роман – „Не казвай на мама“.

Книгата поставя акцент върху една от темите, които и днес продължават да са табу сред българското общество, като проследява необичайното преплитане на съдбите на десет хомосексуални момичета и момчета от осем различни държави. История за насилие, любов и една съкровено пазена тайна, която никога няма да излезе наяве.

Основната мисия на кампанията Bulgaria ON ART е да предостави трибуна за изява на млади артисти и творци, които да представят на широката общественост своите стойностни културни продукти чрез каналите и платформите на Bulgaria ON AIR. Организаторите на инициативата не само застават зад българските творчески браншове, но активно подпомагат развитието им, като предоставят на техните създатели ефирно време, благодарение на което креативните им продукти да бъдат популяризирани. Музикалният проект „Повтаряй след мен-19“ е осмото попълнение към портфолиото на кампанията, събираща на едно място стойностни културни продукти и оригинални концепции на нови български творци. Вижте всички участници и разберете как може да се включите на https://onart.bgonair.bg/.