Свободно време

Татяна Колева: Всеки ден в управляващото дружество е динамичен и с много казуси

Интервю с главния счетоводител на водещото дружество Конкорд Асет Мениджмънт

03.12.2020г. / 12 17ч.
Мария Дуковска
Татяна Колева. Снимка: личен архив

Татяна Колева. Снимка: личен архив

Едно от най-големите постижения в професионалния път на един човек е да види от първо лице началото на един проект и да проследи неговото успешно развитие. С точно такова постижение може да се похвали Татяна Колева, която е главен счетоводител на едно от най-големите управляващи дружества в България – Конкорд Асет Мениджмънт АД. Тя започва работа там още при неговото основаване преди 15 години и оттогава следи отвътре неговото развитие и превръщането му в едно от най-успешните дружества у нас.

За дългия път към успеха, за предизвикателствата в професията и за това как успява да разграничи кариера и личен живот, ни разказва Татяна Колева.

Моля, представете се с няколко думи – как е вашето име, каква е настоящата ви позиция, какъв е опитът ви в тази сфера?

Аз съм Таня, израснала съм в малък град – един от най-оживените туристически центрове с вековна история. Работя в УД Конкорд Асет Мениджмънт АД от неговото основаване като главен счетоводител. Опитът ми във финансовата сфера започна с работата ми в структурата на БенчМарк, който по това време беше лидер на пазара и където придобих ценни знания и умения за коректен мениджмънт и добри взаимоотношения между служителите. Положените основи и знания в последствие се развиха успешно в Конкорд Асет Мениджмънт, което се превърна във водещо дружество на пазара на финансовите услуги.

Как решихте да се насочите към тази професия?

Завърших средното си образование в Старопрестолна гимназия по икономика във Велико Търново, което и до днес е утвърдено като най-авторитетното, първостепенно средище на икономическо образование с високоподготвени, способни икономически кадри. Именно там се запознах със счетоводството, което се оказа увлекателно за мен и в последствие завърших Стопанска академия „Д. А. Ценов“ – гр. Свищов.

В какво точно се изразява вашата дейност?

Един от основните приоритети в ежедневната ми работа е предоставянето на синтезирана информация, необходима за взимане на стабилни икономически решения от управляващите и акционерите. Или казано накратко – текущо, вярно и честно изпълнявам задачи, регистрирам, организирам и контролирам основни операции, свързани с дейността на дружеството, правя предложения, завеждам и изчислявам информация за финансови отчети, комуникирам с ръководни органи и институции, оторизирам стопанските операции в дружеството и всичко това при условията на строга конфиденциалност.

Коя е най-любопитната част от работата ви?

Любопитната част, на която не ни научиха нито в средното, нито във висшето училище е, че когато изпълняваш функциите на главен счетоводител, имаш поглед, познание и компетентност относно всички длъжности в компанията.

Кои са предизвикателствата, с които най-често се срещате в професионален план?

Да си добър и сигурен в това, което правиш е голямо предизвикателство. Всеки ден в управляващото дружество е динамичен и с много казуси. Чрез желание, постоянство и работа в екип успяваме да останем на правилния път. Наблюдението на борсовите движения дава интересен поглед върху развитието на компании и сектори от икономиката.

През тази година Конкорд Асет Мениджмънт има специален повод да празнува – навършвате 15 години. Какво бихте си пожелали в професионален план за следващите 15?

15 години като главен счетоводител на компанията бях част от пътя, по който тя се утвърди на пазара като водеща компания, а ние, служителите ѝ – като уважавани специалисти, мотивирани от резултатите ѝ. За следващите години си пожелавам ръстът на компанията да е още по-голям, а името ѝ да бъде все по-разпознаваемо сред инвеститорите.

С какви предизвикателства се срещате по време на извънредната ситуация, свързана с коронавируса?

Когато е ставало въпрос за професионални задължения, никога мястото не е било пречка за тяхното изпълнение. Извънредната ситуация не се отрази на начина ни на работа нейното качество или количество. Проектите, по които работехме допълнително „като например въвеждане на електронна идентификация на клиенти чрез онлайн платформа“, ни помогнаха да не мислим за ситуацията, а за стабилността на компанията и нуждите на клиентите. Забързаното ежедневие сякаш изведнъж спря да бърза, а като че ли имахме нужда от това. Едно време за кратък заряд, повече време с близките, повече разходки сред места без хора, време за домашните любимци.

Живеем в динамично време, натоварени с много задачи и ангажименти. Какво е вашето бягство от стреса? Как обичате да релаксирате, имате ли хоби, с което запълвате свободното си време?

В двете крайности – избирам спа до припадък или екстремен туризъм. Скачала съм с бънджи, парашут, екстремно катерене и също така умея да почивам с дни на all inclusive. Най-добрата почивка е да се събуждаш със семейството си, когато си свършил всичката си работа.

Как успявате да балансирате между професионалния и личен живот?

На една жена не се налага да търси баланса между професионалния или личния живот. Жената изначално е свързана със семейството и децата си, в нейната природа е да се грижи за тях и да ги обича. Ако тя успее да пренесе тази любов и грижовност към професията си, е намерила своя баланс.

Обичате ли да пътувате? Има ли дестинации, които са ви впечатлили най-силно и с какво?

Обичам! България в много отношения е по-добро място за живот и пътуване и въобще не сме толкова „зле“. Впечатлявам се, когато имам мечта да видя някое място или събитие и в последствие тя се осъществява. Всяко място носи своя заряд и красота. А пътят към вкъщи е най-впечатляващ.

Какъв съвет бихте дали на по-младото си Аз преди 10 години?

Спокойно, всичко ще е наред. Всичко се случва с причина.

Вашето пожелание към читателите на Az-jenata.bg?

Мечтайте и се усмихвайте. Не спирайте да мечтаете, защото с желание, труд и упоритост понякога дори и най-смелите ни мечти се превръщат в реалност!